Skotersafari

Publicerat: 2011-02-27 Kl: 20:26:49 | I kategori: Vardagligt | 3 kommentarer

Jag och älsklingen fick en skotersafari + en hotellövernattning i julklapp av min familj. Hela paketet gick av stapeln igår kl 14. Min kära moder var barnvakt. Vi har aldrig varit borta så här länge från Ted förut så det kändes lite konstigt att fara iväg igår. Jag har aldrig åkt skoter i hela mitt liv så jag var lite nervös. Trodde vi skulle få åka med varsin guide men jag och Mange fick en skoter tillsammans att dela på. En rolig skåning och hans barn var även med på turen. Mange har kört skoter förut så han låg på rätt bra med gasen. Jag hade fullt upp med att sitta kvar på skotern. Ibland låg vi uppe och körde ca 70-80 km/h. Då går det fort kan jag lova! Jag körde inte fortare än ca 40 km/h. Det kändes flera gånger som att vi skulle välta eller slå runt, men det är väl en del av safariupplevelsen. Efter halva turen kom vi fram till en myr där vi fick "köra av oss" bäst vi ville. Vi bytlånade skotrar och körde hej-vilt. Roligt! Jag fick en stor gren rakt i ansiktet, det bara small till, ungefär som ett piskrapp fast i ansiktet. Gjorde rätt ont. Tur att vi inte körde fortare än vad vi gjorde. Efter myrkörningen drog vi vidare och kom fram till en grillplats där vi grillade och drack kokkaffe som dom kokade direkt över elden. Det var riktigt kaffe kan jag lova. Riktigt jävla gott! Vi satt där och pratade runt elden. Skåningen var riktigt rolig. Det fanns ett högt utsiktstorn på 20 meter som man kunde klättra upp i och se ut över hela Hudik bl.a. Jag vågade inte gå upp för jag är så himla höjdrädd, men Mange gick upp. Skåningen blev riktigt höjdrädd och visste inte om han skulle kunna ta sig ner. Efter grillningen tog vi en 2,5 mil tur tills vi till slut kom tillbaka igen.
Vi tog bilen och for till Rike Pers Guesthouse som ligger i Bergsjö. Det var ett jättemysigt litet hotell inrett i gammal stil. Vi åt middag där sen tog vi oss en tur "på byn". Haha! Där träffade vi bl.a en av guiderna på skotersafarin. Det fanns inte mycket att göra i Bergsjö så vi köpte lite dricka och chips och drog tillbaka till hotellet där vi såg på film sen somnade vi rätt fort. Jag vaknade klockan 7 imorse av fågelkvitter! Vi sov vidare till 10 och gick ner och åt frukost. Det var en jättefin frukost och vi åt tills vi nästan kräktes, haha! Ja, men det är ju nåt speciellt med hotellfrukost. Svingott! Vi for hem vid 12 tiden.

Våran snygga skoter med en jäkla massa krafter i! :)

Jag

Mange provar en annan skoter :)

Vi :)

2 guider + skåningen och hans barn :)

Tornet vid grillplatsen

Utsikt från tornet :)

Skåningen och Ludde

Jag, haha!

Middag på hotellet

Hotellrummet :)

Tack kära familj för den här resan!

Burned brain

Publicerat: 2011-02-25 Kl: 15:04:34 | I kategori: Vardagligt | 1 kommentarer

..ja lite så känns det faktiskt. Hjärnan har varit på högvarv senaste dagarna och varit i sitt essé tidigare idag. Så nu känner jag mig helt slut i hjärnkontoret. Huva. Snart ska jag hämta min käre karl på jobbet sen ska vi hämta ut en träningsmaskin som jag har beställt från tv-shop. Jihaa!

When you´re gone

Publicerat: 2011-02-25 Kl: 09:49:35 | I kategori: Vardagligt | 1 kommentarer

Mud on the tires

Publicerat: 2011-02-23 Kl: 15:14:23 | I kategori: Vardagligt | 0 kommentarer

Ett tag sen jag bloggade nu. Har haft häcken full, inte av skit, utan saker att göra. Som pappa säger "Det är ingen konst att skita när arslet är fullt!". I helgen fyllde fina Susanna 25 år, det firade vi, ordentligt. Vi överraskade henne med att träffa ett medium, som hon så länge velat träffa. Sen blev det ett stort kalas hemma hos henne och brorsan med smörgåstårta, fika etc. Mysigt. Ted blev helt förälskad i Saris hundar. Han "gick-ut-och-gick" med dom hemma där, det var så gulligt att vi höll på och skratta ihjäl oss.
Hela veckan är det skoltajm, rätt soft vecka. Imorrn ska vi få uppgifter inför praktiken sen så ska jag befinna mig på sjukhuset i 10 veckor, häärligt! Den här veckan har fortfarande lite guldkorn kvar som väntar mig. Det pirrar i
min valkmage, hihi!

Susanna och Fredrik

Pappa

Finparet :)

Always laugh when you can- it's cheap medicin ;)

Lättnad

Publicerat: 2011-02-16 Kl: 15:09:37 | I kategori: Vardagligt | 1 kommentarer

En stor, tung sten släppte från mina axlar idag. Praktikplatsen har löst sig! Helt otroligt j-vla skönt! ÄNTLIGEN ska jag få inta Sundsvalls sjukhus i 5 underbara veckor, eller ja, det blir 10 veckor sammanlagt, men praktiken är uppdelad på två olika ställen på sjukhuset. Det är den första perioden på 5 veckor jag är så glad över! Först var det prat om att jag skulle vara på ett äldreboende i 5 veckor men jag har sagt ifrån mig det hela tiden och lärarna har försökt att lösa det och nu är det alltså löst. Åh vad roligt det ska bli! Hihi!
En annan ap-rolig grej blev också fixad idag efter många veckors research. En bra dag med andra ord.

6 feb

Publicerat: 2011-02-11 Kl: 14:23:55 | I kategori: ♥Ted 1-2 år ♥ | 0 kommentarer

Den 6 februari var ett stort datum för Ted och oss. Vi tog en spontantripp till IKEA och köpte en "vanlig" säng åt Ted som han sedan gjorde premiärsovningen i. Spjälsängen is out! Ett STORT steg framåt. Han har bara klivit ur sängen en gång, annars ligger han kvar och ropar på mig eller Mange om han är ledsen. Vår ponke är en stor ponke nu, även fast jag ser honom som min lilla bäbis ibland.

Pinsamt!

Publicerat: 2011-02-06 Kl: 12:58:53 | I kategori: Vardagligt | 0 kommentarer

Pics

Publicerat: 2011-02-06 Kl: 08:37:05 | I kategori: Vardagligt | 1 kommentarer

Ted med sin morfar i morbrors studio :)