Film är bäst på bio

Publicerat: 2008-10-27 Kl: 20:18:19 | I kategori:

Filmen "Låt den rätte komma in" såg jag, Anna-Karin, Nathalie och Peter i fredags. Anna-Karin var den enda utav oss som hade läst boken. Det blir en helt annan upplevelse att se en film man läst boken om än att inte ha läst boken först. För oss som inte läst boken var filmen väldigt vacker. För dom som läst boken var nog filmen mer än så. Som tur var förklarade Anna-Karin vissa delar som förklarats mer i boken än i filmen :)
Lördagskvällen spenderade jag också med Anna-Karin. Vi kikade på filmen "The hills have eyes". Så fruktansvärt vidrig film!
Igår var mamma, jag och Mange ute och joggade i Rygginstitutspåret (2km) + att vi gick till Norra berget efteråt, snacka om att man har ont i benen idag! Men det känns skönt ändå att ha varit snäll mot kroppen, den är ju ändå till för att röra på sig, inget annat!
Idag övningskörde pappa och jag. Gick bra måste jag säga. Efter det köpte jag två halsband till Wilma och Nicke (katterna). Tänkte låta Wilma vara ute lite mer, själv dessutom. Känns väldigt nervöst men nödvändigt, bondkatt som hon är. Nicke är lite mer fisförnäm. Han älskar att ligga i soffan och titta på tv. Senast jag släppte ut han själv så sprang han illa kvickt under en husvagn och la sig där. Tror nog han trivs bäst inne ändå :)
Nej nu ska jag fortsätta med "Stjärnhimlen", har deadline snart!


Over and out
M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback