Lycklig!

Publicerat: 2009-08-18 Kl: 11:34:52 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Jag är så glad att jag har vänner som också har bebisar. Det gör att vi förstår varandra precis vissa dagar eller i vissa situationer. Det är otroligt svårt att förklara för dom som inte har barn hur man känner sig ibland, mammalivet måste upplevas! Förra veckan hände mkt i Ted's utveckling. På onsdagen började han jollra som en fågel och har börjat "prata" jättemkt sen dess. Han typ gurglar och skrattar, så himla söt! I lördags sov han med mig från halva natten till morgonen. Jag vaknade av att han höll på att vända sig till mage! Så han är på god väg nu att rulla runt. I torsdags var vi hos Vicky och Benjamin och hälsade på. Fick gott kaffe och fruktsallad. Hittade inte dit först utan drev runt med bilen på Skönsmon. När jag väl hittade uppfarten så körde jag förbi den, det blev som "Ja men här ska jag ju svänga!" så körde jag förbi istället. Haha! När jag väl körde upp vid rätt uppfart så tog jag vänster istället för höger och var tvungen att stanna till vid sidan och ringa upp Vicky och fråga vart dom bodde. Då ser jag i backspegeln hur en grå, trist tant kommer ut på balkongen i ett hyreshus. Hon såg så förbannad ut och bara råstirrade på bilen. Tröttsamt!
Ted är bra envis för att bara vara 2-3 månader. Han kan bli sur och förbannad om saker och ting inte går som han vill. Som när det gäller att ligga på mage, då blir han sur för att han inte kommer framåt, att han inte kan krypa än. Hihi, sötfisen! Ställde mig på vågen imorse. Väger nu 58 kg! Äntligen är man under 60 kg-sträcket! Vägde 55-56 innan jag blev gravid så nu är jag på god väg nedåt. Skönt! Vägde 61,5 för 4 veckor sen så det har gått bra fort, trodde aldrig jag vägde 58 nu! Tack gode gud för det!
Har för övrigt ont i ryggen och nacken. Väldigt jobbigt..


Over and out
M




Kommentarer
Postat av: madde

Oh jag väger också 58 nu =D

2009-08-18 @ 20:33:05
URL: http://madolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback