Vilken vecka..

Publicerat: 2009-08-10 Kl: 08:52:38 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Förra veckan var så stressig. Under helgen i Borgvattnet fick en av mina katter en böld i örat. Så det var bara att ringa veterinären. Fick en tid på onsdagen. Brorsan kom hit och hjälpte mig att fånga in Nicke och vakta Ted medans jag var hos veterinären. Det är gäller att planera i god tid nu när man har barn. Förbereda ifall nåt skulle inträffa m.m. Inte en dans på rosor alla gånger. I alla fall så kostade en "vanlig" undersökning 520 kr (!). Helt jävla sjukt. Det slutade till sist på ca 1000 kr med medicin. Kul.. På torsdan var jag och Ted på BVC för en vikt-och längdundersökning. Han väger nu 5750 gram och är 57,5 cm lång. Jag som trodde att han vägde minst 6 kg, men men, han följer sin kurva perfekt sa BM och han är ett riktigt A-barn tydligen. Ted skrattade åt BM under hela besöket. Hon tyckte han var så himla söt. Gofisen våran! Efter vi varit där var det bara att stressa hem för en försäkringssnubbe skulle komma hit och prata om försäkringar. Jag blev riktigt nojjig över att han skulle komma. Trodde att det skulle vara en förklädnad mördare eller nåt så svärfar Kurt fick komma hit. Tack gode gud för det! Försäkringssnubben visade sig vara en himla trevlig kille men man vet ju aldrig nu för tiden. Har ju hört och läst så mkt. Tog tillslut en försäkring hos Skandia, bästa barnförsäkringen som finns på marknaden. På lördan promenerade jag och Ted till mormor medans Mange var och spelade tennis med Fredrik. Att promenera i den värmen har jag gjort förut, fattar inte att jag gjorde det igen. Det var skönt men svettigt och jävligt. Var bra brun när jag kom fram. Måste ha gått väldigt fort, tog bara typ 30 minuter, brukar ta 40 att gå den sträckan. Från Bosvedjan till Skönsberg. Efter jag varit hos mormor och karlarna spelat klart drog vi och badade i Bannsjön. Gud så skönt det var! Vi badade även på söndan. Mitt hår växer fort just nu så det är dags att färga utväxten. Tänkte ringa frissan nu innan jag får spader!


Mina nya älsklingsleggings!

Over and out
M
                      



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback