Bästa helgen!

Publicerat: 2009-12-10 Kl: 10:11:58 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Helgen som var gick med raketfart. Viggo och Anna kom, och åkte. Så fort gick tiden. Dock hann vi med en hel del på dom 3-4 dagarna. Hämtade dom på fredagen kl 09:49. Det var som en myrstack på tågstationen, mycket folk alltså. Men så kom mina små änglar och det kändes som att det inte gått en enda dag sen vi sågs sist. Underbart. Körde direkt till CityGross och handlade massa inför helgen, fick tuta på en sketen volvo på vägen, alltid skönt. Köpte glögg för första gången. Gott! Vi kom hem och tjejerna möttes av min snygga karl och min söta pojke. Det blev husesyn sen gjorde vi mat. Mange for och besiktade bilen. Playstation och pepparkakor. Mamma kom och hämtade mig också for vi till Stornäset och dukade inför dopet. Viggo och Anna fick vara barnvakt. Det gick ganska fort att duka. Pappa hjälpte också till. Han blåste även upp ballonger, tack. Mange kom ut med smörgårdstårtorna som Brittan gjort. När vi var färdiga gick vi och tittade hur Fredrik och Susanna's nya lägenhet såg ut. Den ligger nämligen där ute i Stornäset. Herregud vilken lägenhet! Jättemysig och lantlig. Där har ni lycktas bra! Väl hemma åt vi makaroner och korv, funkar alltid. Sen såg vi på filmen "Drag me to hell". Vilken sjuk film! Kan inte påstå att den var läskig, men rolig. Sen så kom den jobbiga natten. Ted blev typ superförkyld på bara några timmar, så det blev inte mycket sova under natten. Han sov 10 minuter, vaknade och var snorig och superledsen, sen sov han 10 min till. Så höll det på. Vi pratade om att ställa in hela dopet för vi var så extremt slut på morgonen. Men det gjorde vi inte.

Klockan 10:30 for vi härifrån och efter en kvart var vi framme i kyrkan. Nervositeten steg för varje minut. När klockan var typ 11:45 så var det dags att ta på dopklänningen. Ted lyckades kissa på mamma (Bettan) så vi fick oss alla ett gott skratt. Anna-Maria (prästen) kom in till oss i lillrummet och sa att det var dags. Så vi gick in i den vackra gången och jag tyckte det var jättelite gäster. Men det var väl för att dom satt på båda sidorna. Anna-Maria hälsade alla välkomna och vi sjöng "Tryggare kan ingen vara". Sen var det dags för mig att läsa den fina dikten till Ted. Jag var väldigt påläst och hade tränat på den flera gånger innan, men när vi väl stod där så kom alla känslorna bara upp. Ted tittade på mig med sina stora blåa vackra ögon. Blev helt gråtfärdig, försökte hålla tillbaka gråten, men då blev det nån form av skratt istället. Men jag tog mig igenom dikten och det kändes så skönt efteråt. Sen var det dags för min kära bror att spela/sjunga. Vi hade ingen aning om vad det var för låt han skulle spela, det var nämligen en överraskning. Jag trodde att jag skulle bryta ihop när han började spela. Har aldrig hört en sån fin låt någonsin. Den hette "På egna ben", specialskriven till Ted. Alla applåderade efteråt. Magnus pappa Kurt hälde i dopvatten och min pappa Pelle tände dopljuset. Min mamma Bettan och Magnus mamma Brittan fick i uppdrag att rama in dopbeviset. Kantorn spelade ett Astrid Lindgren potpurri, väldigt fint. Hon fick också applåder. Det var väldigt fint i kyrkan, ett minne för livet. Sen var det stress bort till Stornäset. Mamma och Stefan skyndade dit innan alla kom och satte på kaffe och tände alla ljus, tack. Det blev väldigt lyckat på fikat också, trots att man stressade runt som en stucken gris. Man skulle ha haft en typ toastmaster som skötte allt i köket, så att man hade haft mer tid att sitta ner med gästerna och prata. Ted somnade i vagnen trots allt runt i kring. Vid 15 tiden hade dom flesta åkt. Var bara vi närmaste kvar. Vi städade undan och sen for vi hem.

Jag körde ner Ted till mamma för han skulle sova där över natten. Anna, Viggo, jag, Sofia och Theo tog oss en tur till en pub i Timrå sen en tur till Aveny på stan. Vi hade det himla roligt.

En jobbig typ som kom fram och pratade mig..
Kille: Du ser ut som en filmstjärna!
Jag: Vad roligt!
Kille: Det är inte ett dugg jävla roligt!
Jag: Jo men det är det väl, det är ju roligt att höra att man ser ut som en filmstjärna!
Kille: Ja, jo det är roligt..

När vi kom hem tog vi oss lite smörgårdstårta sen stupade vi i säng. Trötta som aldrig förr. Mange jobbade natt, körde till Umeå. Jag vaknade av att Mange kom hem, på söndagen. For ner och hämtade Ted hos mamma också öppnade vi doppresenter här hemma. Det var som julafton. Sen kom Sofia och Theo över och drack lite glögg och åt pepparkakor. Kvällen blev tidig eftersom jag skulle skjutsa tjejerna till tåget dagen efter. Det var hemskt jobbigt att släppa av dom på tågstationen. Vemodigt. Usch. Men nästa gång kommer vi ner och gör Västerås osäkert! Tack för att ni kom tjejer!

Idag har Malin och Malena namnsdag. Kan med andra ord gratta mig själv. Grattis. Tack. Är rätt läckert att det flaggas idag, inte enbart för min skull, utan för att det är Nobeldagen. Lillhjärtat ligger här nedanför mig och är väldigt busig. Han har bajsat mycket nu dom senaste dagarna. Beror nog på tanden som är på väg. När tänkte den komma fram egentligen?! Har hållt på mer än en vecka nu med grin, dreggel och bajsningar. Har legat och funderat över mitt hår hela natten. Kärringen till frisör som gjorde en kemisk klippning av mitt hår borde skjutas, men inte får jag tillbaka mitt hår för det. Tänkte om jag skulle klippa av håret i en snygg frisyr. Jag som inte vill ha annat än låångt hår.. Har kämpat och sparat ut länge nu också är ett parti av håret 2 cm kort! Det är så jävla typiskt. Ser ju inte bra ut om en del av håret är långt också är ett parti hur kort som helst. Nej gud vad dåligt jag mår över detta. Usch.. Snart är det julafton också. Redan 3:e advent nu på söndag! Herregud vad tiden går fort. Tyckte nyss det var september.


Lite bilder från bl.a dopet.


Foto: Johanna Wiström







Over and out
M




Kommentarer
Postat av: Viggo

Grattis på namnsdagen! :D Hade så himla kul uppe oss er, hoppas vi syns snart igen :D Gos

2009-12-10 @ 13:56:13
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/
Postat av: Jenny O

Vad fina ni var på dopet och vad härligt det låter som ni har haft =) En massa grattiskramar igen från mig och Chico!

2009-12-13 @ 13:45:23
URL: http://urpluggad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback