Julhandling i Birsta!

Publicerat: 2009-12-19 Kl: 10:34:00 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Det är verkligen kallt nu, men det är riktigt vackert. Det var ju så grått och regnigt för några veckor sen att man mådde dåligt. Hoppas det är så här fint på julafton också. Var ute i Birsta igår med min kära pappa och handlade lite julklappar åt Ted samt lite kläder åt han. Satan vad folk det var där! Pappas sköna (men ibland pinsamma) kommentarer började redan på bilresan dit. "Ja jag säger så här, ju äldre man blir desto mindre tålamod har man! (suck)" Vi kom in på Toys'r'us och letade efter Nalle Puh-prylar. Vi hittade såklart inga så vi gick för att fråga en kille som jobbade där. Pappa skötte såklart samtalet.
"Ja, hej, hörrudu. Vi letar Nalle Puh-prylar men vi hittar inga. Vet du vart dom är någonstans?"
Killen pekade på ett ställe där vi redan varit.
"Du säger alltså att dom finns där fast vi redan har tittat där?"
"Ja, dom ska finnas där" sa killen.
"Eh jaha, hehe.. (svinirriterad) Jag ser ingen Nalle Puh. Gör du det Malin?"
"Nej, men vi skiter i det.." sa jag och ville skynda därifrån. Vi tackade killen för hjälpen.
"Det är en sån där som jobbar extra och inte vet någonting (lång suck). Jag har minsann jobbat i butik massor av år. Sånt där ska man veta (suck)."
Vi hittade iaf en värstinggrej till Ted, typ en lära-sitta-och-gå-stol/vagn. Jättecool! Efter besöket där gick vi ner mot Birsta City. Jag köpte lite julklappar till Ted på lekplaneten och pappa köpte lite julklappar till farmor. Sen hängde jag med pappa på Systembolaget. Pappa skulle köpa nån spritsort till jul också hittade han inte den han skulle ha så då kom det en kommentar. "Har dom slutat med sprit på det här stället eller, det finns ju ingenting?!". Det lät så roligt! Hahahaha! Det gick runt en stor kvinna i butiken som typ blockerade vägen ibland, mkt störande. Sen när vi kom till kassan och skulle betala så står den där stora kvinnan i kassan brevid. "Då blev det 5000 kr", hörde jag hennes kassörska säga! Herregud. Kvinnan köpte sprit för 5000 kr! Hoppas hon köpte bakistabletter också.


Studenten 2007. Paus innan kvällens festligheter.
Vi hade festat sen 6 på morron..


Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Viggo

Studenten <3 :)

2009-12-20 @ 16:20:48
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback