Juldan

Publicerat: 2009-12-25 Kl: 10:31:40 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Julafton gick så fort. Synd. Först städade jag undan här hemma och plockade lite sen kom Kurt hit. Medan han var här kom pappa och hämtade mig också for vi ut till Stornäset. Där lånade jag brorsans bil och gasade tillbaka till stan. Fredrik fick punka på ett framdäck för inte så längesen så det sitter ett reservdäck på ett av framhjulen. Det var lite slirit och halt att köra. Höll på att gå illa i en rondell men jag lyckades få stopp på bilen. Jag svängde lugnt men ändå drog hela bilen rakt fram, bara gled. Var lite läskigt faktiskt. Sjukt egentligen att man inte kommer ihåg vad man fick lära sig när man tog körkortet i såna där situationer. I det där läget skulle jag ju koppla men stod istället på bromsen, då blir det ju ännu värre. Jag fick en liten smärre chock med hjärtklappning men tog mig till mamma på Skönsmon tillslut. Gick bra och köra när jag väl lärt mig bilen. När jag hämtat upp mamma så for vi hem till henne och hon gjorde sig i ordning. Jag kikade lite på Kalle under tiden och åt en liten knäck, har inte ätit såna på typ 2 år så det var himmelens gott. När mamma var färdig så for vi till min lilla mormor och gav henne en jättefin blomma och pratade lite gamla minnen. Efter det var det full gas (i begränsad fart) mot Stornäset. Tutade som fan när vi körde in på uppfarten mot huset för att få lite stämning, istället vaknade hästarna i stallet brevid och kvinnan som skötte dom kom ut och verkade vara irriterad på oss. När vi väl kom in så stod pappa och rökte cigarr, helt i sin ordning. Det är tradition så först började jag känna julstämning, mysigt. Vi satt igång med maten för alla var vrålhungriga och klockan hade hunnit bli ca 17:30. Efter maten var alla så mätta att det blev tyst. Ingen orkade knappt göra nåt. Men vi satte in all disk i diskmaskinen och satt på kaffe. Efter ca en timme kom Mange och Ted och vi kikade på Karl-Bertil Jonsson, efter det började vi öppna julklappar. Det var helt otroligt vilka julklappar vi fick! Jag blev helt chockad. Vi fick bl.a en ny dammsugare, en kaffebryggare, 2 täcken + 2 kuddar, en dvd-konsert med Bon Jovi, pengar m.m.. Helt otroligt! Ted fick julklappar i överflöd. Allt från kläder till en sitt-stå-gå-vagn. Tack så otroligt mkt allihopa! Efter julklappsöppningen la vi Ted så han fick sova också kikade vi lite på "Sunes Jul" och drack kaffe. Sen tittade vi på "Svensson Svensson" och slutligen "Ogifta par". Susanna kom hem däriemmellan också, trevligt. När klockan närmade sig 23:30 så började vi plocka ihop och dra oss hemåt. Väl hemma somnade vi nästan på en gång efter en helt otrolig dag!















Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Jen

Åh va fint håret blev gumman :D kramar

2009-12-25 @ 21:56:36
URL: http://jefinner.blogg.se/
Postat av: Viggo

God Jul och Gott Nytt År! :D Väldans fin frilla, hälsa familjen ^^ julgos

2009-12-26 @ 23:21:11
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback