Bolivia!

Publicerat: 2009-07-15 Kl: 13:22:09 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Bolivia- tack! Ni är det första landet i världen som förbjuder alla slags djur på cirkusar. Underbart! Jag blir så glad. Österrike, Sverige, Finland, Costa rica och Danmark förbjuder vilda djur och vissa arter så det är ju till viss del bra men jag vill att djur överhuvudtaget ska förbjudas på cirkusar. Är det någon som nånsin sett en glad elefant på en cirkus? Nej jag tänkte väl det. Huva vad mycket de stackars djuren får utstå!
Vet inte vad det är med Ted men han är typ vaken från 7 på morron till halv tre på eftermiddan. Han har varit det nu dom senaste dagarna + att han vaknar 2 gånger om natten också. Så jag har varit en zombie nu, ingen vila ingen ro, inte alls roligt.. Men det blir väl bättre. Tycker han borde sova längre om nätterna när han är vaken typ hela dan, så var det förut iaf. Förra veckan då hade han kommit in i en bra rutin. Han var vaken hela förmiddagarna, sen sov han lite mitt på dan, sen vaknade han vid 2-3 och ville äta sen var han vaken till 5-6 på kvällen och åt sen var han vaken till 8 och åt sen somnade han till 1-2 på natten. Ett riktigt fint mönster enligt mig men han kanske är i en tillväxtperiod? Som idag t.ex, även om klockan bara är runt 1 så har han velat äta massor av gånger. Var så satans trött förut och Ted ville inte somna så jag la mig i sängen och ammade han, då somnade han och jag med men det höll bara i ca 30 minuter för vem var hungrig då? Jo KATTERNA! Herregud, är det inte det ena så är det det andra! Och Nicke (ena katten) är så att han ger sig inte. Han börjar slicka och tvätta håret mitt och naffsar, precis som en hund, tills han får som han vill. Så när han hoppar upp sådär i sängen då är det bara och kliva upp.
Har hittat en knöl framför vänstra örat som jag ska titta upp nästa vecka. Hoppas det inte är nåt allvarligt.. Är riktigt orolig..



Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Angen & Algot

det går jätte bra..han växer så de knakar..han väger 7340 nu =) storkillen!!

vad gör ni på dagarna då?

2009-07-16 @ 08:52:34
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback