Hälsokontroll no1

Publicerat: 2009-07-08 Kl: 20:38:36 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Dagen började med att jag skjutsade Mange till jobbet eftersom jag skulle ta bilen till BVC (pga detta skitvääder). Har inget regnskydd till vagnen och det är en bra bit till BVC så jag ville inte riskera att gå i ett skyfall och se ut som ett skogstroll när vi kom fram. Sen stressar man på här hemma i vanlig ordning och pratar bebisspråk med Teddan. Gud det är så roligt nu när han skrattar och jollrar på sådär, hehe! Vid halv ett kom Sofia hit och hälsade på, alltid trevligt. Halv två tog vi bilen bort mot BVC. Det var riktigt skönt att ha Sofia med sig, det var som att ha en alldeles egen nanny med sig, hihi! Tack gumman!
På BVC var det dags för den första hälsokontrollen på Ted sen förlossningen. Det gick bara bra bortsett från att läkaren var en rysk (?) kvinna som inte förstod vart i journalen hon skulle skriva (eftersom det stod på svenska). Som tur var fick hon hjälp av den snälla sjuksköterskan. Kändes inte vidare bra att hon klämde och kände på Ted's snopp (moderskänslorna kokade över), nästan så man ville gå dit och fråga vad fan hon höll på med men det där ingår väl i kontrollen. Allt var helt normalt med Ted och han fick så mkt beröm! Han väger numera 4920 g och är 55 cm lång, duktig pojke.
Efter kontrollen for jag och Fia hem till henne och drack lite kaffe m.m. Sen hämtade jag Mange på jobbet. Snart ska älsklingen iväg igen och jobba.. 21-03.. Gubben tar på sig mer jobb fast han jobbar 7-16 varje dag..
Så då får jag vara själv med Ted ikväll/natt.. Men det ska nog gå bra, har ju gått bra hittills så men jag kommer ju sakna ihjäl mig efter Mange..


Ted och Sofia


Frihetsgudinnan, haha!


Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback