"It never rains in California.."

Publicerat: 2009-07-10 Kl: 10:42:04 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Kan det sluta regna nån gång? Det är ju så sjukt deprimerande. Först klagar man på värmen sen så klagar man på regnet, men grejen är att det kan ju aldrig vara ett mellanting! Antingen så är det kokhett, eller så spöregnar det.. Suck.. Tur att man har sin lilla solstråle som gör att man blir helt varm i hjärtat. Älskade unge! Gårdagen var helt otrolig, Ted "pratade"  och var vaken nästan hela dan! Vicky och jag tog med våra prinsar till jobbet och hälsade på. Gissa vem som tyckte det var roligt? Lilla Ted skrattade och stirrade på tanterna och alla tyckte att han var så söt, gofis. Det finns en tant på "min" avdelning som jag tycker är så otroligt söt och säger dom roligaste grejjerna och är söt även fast hon är på dåligt humör. Hon tyckte såklart att vi var jävla tattare när vi kom upp till avdelningen men när jag gick fram och visade Ted så blev hon så himla glad! Också började hon prata lite med Ted och petade på honom. "Men vad äter han då?" sa hon. "Mjölk.." sa jag. "Ja men vaddå för mjölk?" sa hon. "Bröstmjölk"  sa jag.. Sen efter 2 minuter frågade hon samma sak igen. Haha, gamlingarna är för söta. Det var många som diggade Ted's snygga mohikan-frisyr, alltså det ser ju för roligt ut!
Teddan och jag har suttit och sett på "Djurpolisen" nu här på morgonen. Fy fan hur vissa behandlar sina djur! I ett av fallen kom polisen till en gård där det var vanvårdade hästar, grisar och kossor. Ingen ägare hemma så djuren var helt utsvultna. Det låg skelett i hagen och en av hästarna hade ett stort hål rakt igenom halsen! Det var inte blodigt eller nåt utan ett stort hål som liksom var läkt eller vad man ska säga (?). Dom hade aldrig sett nåt liknande i hela sitt liv. Inte jag heller. Helt sjukt! På tal om hästar. Häromdan dog en häst på travbanan. Den körde ihop med nån och sen ramlade den och så blev den överkörd av några till hästar. Den fick hjärtstillestånd och dog. Jag bröt ihop totalt när dom visade det på sporten, speciellt när jag vet hur travhästar behandlas eftersom jag är medlem i Djurens rätt och även sekreterare i vår lokalförening här i Sundsvall-Timrå. 
Staten tjänar typ 1 miljard kronor varje år på spel på hästar men dom skiter fullständigt i hur hästarna egentligen mår! Dom tränas så satans hårt att många hästar får bl.a magsår och lungblödning. Många tränar sina travhästar utan skor (barfota). Tänk själv att springa allt vad du har utan skor, skönt? NEJ! Risken är att hovarna slits för mkt och hästen blir öm och kan börja blöda. I travsporten binder även idioterna hästarnas tungor i underkäken med ett tungband, puppan sys ihop så att hästen ska springa snabbare. Hästarna torteras sannerligen och när dom inte duger längre så slaktas dom ofta om det inte finns en snäll människa som låter dom leva vidare.
Åhh, jag hatar när djur behandlas så satans illa! Borde ha ihjäl alla som gör nåt dumt mot djur. Om det gick skulle jag ta hand om alla vanvårdade djur.

Det senaste inom bebis-hår-världen, haha!






Over and out
M




Kommentarer
Postat av: Angen & Algot

gullplutten =)

går allt bra?

kram

2009-07-13 @ 00:03:38
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback