X-files?

Publicerat: 2009-06-18 Kl: 11:56:05 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Ja, jag vet att jag ältar i förlossningen precis HELA tiden men jag måste få göra det. Har upptäckt en till "mystisk" grej i förlossningsjournalen. Dom sa ju till oss att det var akut kejsarsnitt, läser man i min förlossningsjournal så står det att det var ett urakut kejsarsnitt. Det är skillnad på akut och urakut kejsarsnitt. Så här står det i sjukvårdsrådgivningen om dom båda snitten "Ett akut kejsarsnitt görs ofta för att förlossningen inte går framåt på önskat sätt. Det kan bero på att barnet är stort, att man har trångt bäcken, att värkarna är ineffektiva, eller en kombination av de här faktorerna. Det går inte att avgöra om bäckenet är tillräckligt stort på en förstföderska förrän man sett hur förlossningen utvecklas.
Ett urakut kejsarsnitt är ovanligt och det görs om det är fara för mammans eller barnets liv eller hälsa. Om ett urakut kejsarsnitt måste göras beror det ofta på att barnet hotas av syresbrist, eller att man får stora hastiga blödningar eller bristningar i livmodern.
Vad ska man säga? Det var ju därför dom sprang fort som fan med mig och sängen ner till operationen. Personalen ska helt klart ställas mot väggen då vi ska träffa dom. Varför måste dom ljuga om varför dom gjorde snittet? Är det för att man är 20 år och inte 45? Tror dom att man inte skulle förstå? Jag blir så less..

 
Over and out
M




Kommentarer
Postat av: madde

aa visst är den =P

de e ingen fara han är ju så himla go lillgubben=)

2009-06-20 @ 17:23:45
URL: http://madolf.blogg.se/
Postat av: J

jag vill gärna komma och fika med er någon dag;) vi måste bestämma någon dag då vi båda kan :D kramkram

2009-06-20 @ 21:30:03
URL: http://jefinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback