Djurvän- så in i helvete!

Publicerat: 2009-10-22 Kl: 09:37:19 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Idioter växer på träd, undra vem som planterar dom?
Det finns nog inget som engagerar mig så mycket som djur. Blir helt vansinnig bara jag går förbi allt kött på mataffären. När jag var gravid blev jag helt illamående och gråtfärdig när jag såg allt kött. Tänk att folk köper sånt. Berättar man hur t. ex grisar behandlas innan dom hamnar där i disken då får man ofta kommentaren tillbaka "Men lägg av nu, sluta.. Gud vad hemskt..". Och likt förbannat går personen till kassan och betalar, går hem, steker köttet och äter det. Sen lägger sig på soffan och mår gott..!? Åh det gör mig så förbannad. Alla handlingar man gör har sina konsekvenser. En gris är lika klok som en hund, nån som visste det? Ändå behandlas dom som luft. På bröd och andra matvaror kan det stå hur det har tillagats t.ex "Gräddad och tillagad i stenugn". Tänk om det stod hur fläskfilé tillagats? "Bedövad, skuren och styckad". Eller kanske på nötkött? "Skjuten i pannan sen uppstyckad". Så länge folk köper kött så kommer läget vara likadant. Man går runt på affären som att allt var helt okej. Ibland står det tanter och lagar till smakprov som man får smaka. Tänk om det skulle stå en slaktare där och visa hur djuret dödas, undra hur många som skulle köpa korv sen? Jag säger inte att man ska bli vegetarian och äta grönsaker resten av livet, jag menar att man ska tänka efter vad man bidrar till när man handlar kött. Vi säger att man äter kött 7 dar i veckan. Om man skulle börja äta vegetariskt 2 dar så gör det otroligt mycket. Att t. ex byta ut köttfärs mot quornfärs gör otroligt mkt, eller att köpa vegetariska bullar istället för köttbullar.


Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback