Pandemrix..?

Publicerat: 2009-10-23 Kl: 15:23:08 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Hm.. Verkar inte vara en sån bra idé att vaccinera sig mot svininfluensan. Mange och jag pratade om det innan och vi var inne på att göra det men så sa en person till mig "läs om vaccinet innan ni bestämmer er..". Nu har jag läst om det och ja, vaccinet verkar nästan farligare än själva influensan. Man börjar ju fundera på vad som är på gång i världen. Har hört rykten om att vissa vill, med detta vaccin, utdöda en massa människor på jorden. Dom tycker det är för många på jordklotet. Låter som värsta katastroffilmen! Dom använde samma saker i ett vaccin som soldaterna i Gulf-kriget fick och massor blev sjuka efteråt, vissa lider till och med idag av reumatiska sjukdomar och annat skit. Börjar bli orolig jag över vad som är på gång. Det här ämnet skvalen, som finns i pandemrix, har visat sig kunna skada hjärnan och nervsystemet, allvarligt. Ett av de företag som tillverkar detta vaccin (The Baxter Company) har varit med i två världsomfattande skandler. Den första skandalen var när tiotusentals blödarsjuka injicerades med HIV-virus, inklusive tusentals barn, och ändå fortsatte dom sälja vaccinet efter att smittan var känd. Den andra skandalen var när Baxter släppte ett influensavaccin som innehöll fågelinfluensavirus till 18 länder. Men tack vare att ett labb i Tjeckien upptäckte detta undvek vi en världsomfattande epidemi då. Tack Tjeckien! Det andra företaget som framställer vaccinet kräver att alla ska betala för att få vaccin, även alla som bor i fattiga länder.
(Källa: http://zitiz.se/kropp/2009/09/01/vad-du-inte-visste-om-svininfluensan__23165)

Jag känner mig inte så sugen att vaccinera mig längre.. Gör du?


Over and out
M



Kommentarer
Postat av: becca

niix jag ska inte göra de...just pga att det just inte är bra för oss...helt sjukt

2009-10-25 @ 14:05:12
Postat av: Petra

tyra har fått vaccinet och hon är inte sjuk! det är massa snack från alla möjliga håll att allt vaccin är så farligt! men då bör alla vaccin vara farlig. Varför skulle man vilja utrota människor? låter helt sjukt. Men det är ju min åsikt..... var jätte många barn där den dagen som tyra fick sitt vaccin....

2009-10-25 @ 23:31:04
URL: http://petratyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback