Bajsa bör man- annars dör man..

Publicerat: 2009-09-09 Kl: 11:13:35 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

... Ja så är det ju faktiskt! Och jag har trott att jag ska dö av hjärtesorg pga Ted's bajstorka. Eh ja, han har väl bajsat en gång varje dag iaf, ofta 2 gånger om dan, då har mamma varit riktigt nöjd. Men senaste 2-3 dagarna har han haft ont i magen och tryckt på men inget har hänt. Han bajsade i förrgår efter en hel förmiddag av kämpande. När det äntligen kom ut blev både jag och Ted hur glad som helst men sen resten av dagen verkade han fortfarande ha lite ont, men det kom inge mer bajs trots massor av försök. Han rapade på så det underlättade väl lite. Igår kom inget bajs alls! Trodde jag skulle koka sönder av orolighet. Så igår efter vi varit på banken så gick vi in på apoteket och köpte sån där bifidus-tjosan som ska hjälpa mot förstoppade magar. Vi gav det som sista mål igårkväll också fick han det imorse. Så nu för ca 30 minuter sen så blev det ett riktigt vulkanutbrott i blöjan. Tror inte jag har blivit så glad på länge! Han har liksom aldrig varit hård i magen så att det har kännits utanpå, det kan man ju ofta göra (om jag tänker efter hur det är på jobbet med patienter) så han kanske bara har varit lite orolig eller lite gasig? Bebisar kanske inte blir "hård" utanpå magen? Men en saker som är säker är ju att han har haft svårt att få ut det som ska ut.
I alla fall.. Igår när vi hade varit på banken (mamma var barnvakt åt Ted medan) så åkte vi till Johanna på Alnö och hon fotade oss tre (hoppas det blir bra nu då!). Hon tog typ 200 bilder så nån måste ju ha blivit bra tycker man, haha! Efter det så for vi och hälsade på Madde och Thea. Sen gjorde vi ett sista ryck för dan och for och hälsade på min pappa. Han bjöd på kaffe och kakor, gott!




Over and out
M



Kommentarer
Postat av: madde

Vad bra att lillfisen fick igång magen =)=)

2009-09-10 @ 00:18:38
URL: http://madolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback