Frissan

Publicerat: 2009-09-21 Kl: 18:43:14 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Så var det måndag igen och utväxten/topparna hade blivit så pass jobbig att jag bara var tvungen att ringa till frissan. Ringde dit och hon sa att jag kunde komma näst intill på en gång. Toppen tänkte jag. Kom dit och då säger frissan som jag alltid brukar ha att jag skulle få en annan frissa för hon hade inte haft nån rast, tydligen.. (?) Ah, men det är väl skitsamma tänkte jag. Huvudsaken att hon fattar vad man säger och att det är samma pris.
Nu när man är mamma och har fullt upp hela dagarna så uppskattar man verkligen när det är tyst och lugnt ibland och just "min" frissa är så lugn och pratar inte så mkt. Så man kan sitta där och njuta av behandlingen.
Den här frissan hon började kackla från första stund..
"Jaha, vad sysslar du med då? Går du i skolan?"
Hon bara babblade hela tiden..
"Jaha, är du mammaledig! Har du märkt att du tappat mkt hår nu? För det kan man verkligen göra när man fått barn. Jag har kompisar som har vaknat upp på morgonen med stora kala fläckar på huvudet!"
Ah, men gud vad trevligt då! Skönt och höra, hörru!
"Har du sett på det här Svenska Hollywoodfruar!? Jag tänkte kika på det ikväll jag, missade ju förra veckan, hihi.." "Min farmor är 90 år och hennes kille är 30 år yngre, men det är han som är mest lat, haha! Dom träffades när hon var 60 år och då var han 30 år.."
Gud vilket babbel det var! Till slut tog jag en tidning och började läsa i för jag orkade inte med längre. Men hon var jätteduktig att klippa och färga, inget fel så, men just det där klassiska frisörpratet, det är extremt störande..



Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback