P-staven är insatt..

Publicerat: 2009-09-16 Kl: 19:42:37 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Sådärja. Inga mer barn nu på 3 år. Jo vill man så är det bara att skära ut p-staven innan dom 3 åren har gått men jag tror vi ligger lågt på mer-barn-fronten just nu. Känner inget direkt sug att gå runt och vara flodhäst i 9 månader och sedan kalva. Nä jag tycker vi ligger RIKTIGT lågt på den fronten. Höjdaren med att vara gravid är såklart när man börjar känna sparkarna, får höra hjärtljuden på ens bebis första gången och ultraljudet. Allt det andra, såsom foglossning, svårt att sova på nätterna m.m är inte nå vidare kul. Och höjdaren med förlossningen är ju såklart när bebisen är ute, när all smärta är över. Äh det är svårt och förklara för dom som inte har barn men alla ni som har barn förstår nog hur jag menar.
Jag är nästan frisk iaf, så jävla skönt, har varit jättejobbigt hela helgen. Från torsdagkväll förra veckan tills nu.. Huva för att vara förkyld. Nu är lillgubben också lite småsjuk men det är "bara" lite snorigt, ingen feber. Tack och lov!
Ted jollrar så roligt nu. Det låter typ "wiiiiiiiiiiiiiiiu".. Värsta höga tonen. Jag tycker att han fick ett "nytt" beteende förra veckan. T.ex som när han är hungrig nu, då blir hela ansiktet ledset och surläppen kommer fram också typ gnyr han, det är jättegulligt, som när en hund tigger ungefär. Förut så skrek han ju bara rakt ut, direkt, så man blev ordentligt stressad. Han har börjat äta Nan också, underbart. Han fick ju så ont i magen av BabySemp, skitgrejer. Undra varför sköterskorna på BVC rekomenderar just BabySemp. Jag trodde till en början att han inte fick ont i magen av det men efter han ätit det nån vecka så började han dra ihop sig som en knyte och man såg att han hade ont i magen. Vi provade ju med Nan men han tog inte det då. Hoppas verkligen att han inte kommer få nå mer ont i magen nu.. Det är riktigt jobbigt när han har det, både för han och för oss.
Ja snart fyller man år också. Har bjudit in mina brudar nu, får se hur många som dyker upp. Tänkte ha krogkväll med mina tjejer, blev ju ingen 20-års fest förra året, hade ju lillhjärtat i magen då. Men det var bra trevligt ändå, vi var på Södra Berget och åt värsta middan m.m.
BTW. Färjan-Håkan gick förbi morsan och mig i lördags inne på HM. Det är en sån sjuk känsla att se nån från tv i verkligheten. Det är som att man "känner" personen men man gör ju verkligen INTE det, haha!



Kusinerna Thea och Ted med sin mormor/farmor Brittan
(vet inte när det här var eller vem som tagit den, hittade den i vår kamera..)


Så här somnade Ted i söndags, på pappas sköna arm, haha!


På promenad idag!


P-staven inne.. Allmänt äckligt men oroväckande blodigt.. :S

Over and out
M




Kommentarer
Postat av: Madde

Haha jag som har tagit bilden ;D

2009-09-16 @ 19:47:46
URL: http://madolf.blogg.se/
Postat av: madde

Ja jag tror det iaf.. herregud det kommer bli jordens protest, man får inte ens stoppa in fingret i hennes mun när man ska känna på tänderna.. hon blir helt vansinnig hehe. kram kram

2009-09-16 @ 21:30:07
URL: http://madolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback