Nyfiken i en strut..

Publicerat: 2010-04-10 Kl: 09:25:49 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

...tittar jag ut. Under mina 11 månader som mammaledig har jag fått bra 'koll' på grannskapet. Bilar som far samma tid dag ut och dag in, bilar som står kvar på parkeringen samma olika tider under dygnet, folk som kommer och går samma tider varje dag etc. Är vissa sorligt arbetslösa eller lyckligt rik? Jag inte sluta fundera över vad vissa gör på dagarna. Det finns en bil här på parkeringen som körs flera gånger om dagarna. Paret är antingen arbetslösa eller ekonomiskt oberoende. När det var som mest snö kunde dom gå ut och skotta runt bilen flera gånger om dagen. Ungefär som att dom klättrar på väggarna hemma och inte har något att göra. Eller så är det livsnjutare som har vunnit 5 miljoner.

Det finns en annan typ "gubbe" som verkar arbetslös men har ett eget företag. Polisen har kört efter han flera gånger ända till parkeringen och pratat med honom. Sen farit. Varför!? Jag blir galen när jag inte får veta. Skulle bra gärna vilja veta hur grannarna i grannväggen ser ut. Dom för sånt jävla liv nästan varje kväll. Ungen sitter och typ skrikpratar engelska vissa kvällar, spelar trummor, som om han vore galen och pappan skrattar som en hungrig grizzlybjörn. Störande är bara förnamnet. Vad sysslar dom med?

För några veckor sen körde det polisbilar här på parkeringen. Dom stod utanför en port ett tag. Jag hörde av några tanter dagen efter att dom hade väntat på 3 personer som tillslut kom ut. Vad hade dom gjort? Som i-närheten-granne tycker jag att man har rätt att veta vad som försigår i området. Är det bara snorungar eller ligister? Det är ju läskigt.

En nackdel med att bo i lägenhet är att man hör hur karlarna pinkar. Det är helt sjukt att dom måste pinka rakt ner i vattnet i toaletten så det skvalar. Det hörs faktiskt i hela lägenhetshuset. Pinka på porslinet! God damn it!



Lastbilen jag och Mange sov i för nån vecka sen.
Min karl kör stora fordon han ;)



Jag i lastbilen. Här var vi på bageriet i Umeå, mitt första besök i Umeå.


Mange

Over and out
M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback