Egen mat

Publicerat: 2010-03-02 Kl: 11:46:18 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Vad skönt det är att kunna laga egen mat åt Ted, inte bara ge han burkmat jämt. Man tjänar faktiskt in bra med pengar på att laga egen mat, dessutom är det ju mycket godare. Jag brukar göra såkallade "storkok", dvs massor av portioner som jag fryser in. Kanonbra. Maträtterna jag har gjort hittills är spagetti och köttfärssås, korvstroganoff och makaroner, fiskbullar och potatis/makaroner, fiskpinnar och ris. Han får såklart kokta grönsaker till alla maträtter. Jag har provat ge han mina vegetariska delikatesser men det går icke ner. Sen så är sojakorven väldigt saltad så den ger jag han absolut inte. Det skär såklart enormt i mitt djurvänliga hjärta av att stå och göra köttfärssås och alla de andra kötträtterna, men jag har ännu inte hittat någon lösning. Det finns knappt nån vegetarisk burkmat heller. Det är år 2010 och det går så här sakta i den vegetariska matdelen, illa.





Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback