4 veckor kvar!

Publicerat: 2009-04-08 Kl: 13:10:24 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Idag är det prick 4 veckor kvar tills lillbubben ska ploppa ut ur mig! Helt otroligt. Fattar det knappt själv. 30 dagar kvar liksom.

Du är på dag 250 av 280. (89,3%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 4 fulla dagar (v35+4).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 8 maj 2009
Du har 30 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ett vanligt symtom är stickande känslor eller tryck i bäckenet. Det beror på att barnet håller på att lägga sig tillrätta.
Din mage kan börja sjunka ner lite och det är lättare att andas, men det kan fortfarande vara svårt att hitta en bekväm sovställning.

Kanske behöver du kissa oftare än vanligt, det beror på att livmodern trycker på urinblåsan.

I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr.
Huvudets omkrets är 33.5 cm.
Moderkakan börjar åldras.

Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst.
Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.


Jag undrar jag när han tänker ploppa ut.. Kan ju nästan bli när som helst därför kör jag inte så mkt bil nu ifall man får nån värk. Gud vet vad som händer då. Tappar väl kontrollen på bilen. Vi var hos Madde i måndags och bytte däck på nybilen. Vi fick ha våra sommardäck där, tack :) Madde och jag satt och drack kaffe och pratade medans Mange bytte däck. Trevligt. Igår var jag hos mamma och hälsade på lite. Just nu städar jag och ska försöka få i mig lite mat.
Jag är så trött på den här förlamande tröttheten! Så satans trött hela tiden, huva. Barnmorskan sa senast att jag kanske inte får nån ryggbedövning under förlossningen pga min svanktatuering.. Så vi får se hur det blir med den saken. Mamma hade ingen ryggbedövning varken när hon födde Fredrik eller mig så det verkar ju gå "bra" utan också.
Nej nu ska jag äta!



Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej. Sjukt kul att se lite bilder :D Ser ju dundermysigt ut ju. Hoppas allt kommer att gå bra! :D See ya!

2009-04-10 @ 20:11:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback