Djur vs människor

Publicerat: 2009-04-27 Kl: 14:50:02 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

"Att föda är oundvikligt, därför accepterar man det, det ska vara så." säger en tjej i vänta barn-boken. Det mest naturliga i världen är att pippa och föda barn har jag räknat ut. Allt som lever på den här jorden har ju instinkten att ha sex och få barn. Kossorna står på alla fyra och trycker ut kalven samtidigt som dom äter hö, det är riktiga järnladys! Att stå eller ligga rakt upp och ner och bara pressa ut sitt barn utan EDA, sterila kvaddar, lustgas, etc. Fan vad "töntiga" vi människor är ändå om man jämför med djuren. Katter trycker ut typ 6-7 kattungar samtidigt som dom fantiserar om den osprättade Whiskas-burken i köket. Maskarna förökar sig själva. Undra hur dom tänker.. "Nej fan, nu vill jag ha ett barn tror jag.." sen kommer det ut en mask. Och här går man runt och tror att själva förlossningen är det värsta nånsin typ. Skärpning!
En på mammas jobb födde sitt första barn härom veckan, i SÄTESBJUDNING!! Alltså barnet föddes med stjärten först. Idiotiska jävla läkare. Det skulle ju ha varit akut keijsarsnitt. Barnet kom ut med ena benet först, sen fastnade den med armen så dom fick klippa upp puppan så den kunde komma ut. Det resulterade i att barnet fick syrebrist i några sekunder men det gick bra ändå. Men fatta vilken panik! Hoppas inte jag får nån sån läkare när jag är på förlossningen.
Jag vet att det kommer komma en massa grodor ur min mun under förlossningen. Bland annat k*k, f'*tta, "vad fan är det här för ett jävla skitställe" m.m.. Men det kommer bli en upplevelse utan dess like.
I helgen fyllde älsklingen min 23 år. Det var typ öppet hus här, kom massor med folk. Jag var chaufför och körde hit lite folk. Måste ju köra så man inte tappar körförmågan, men det skulle vara jävligt illa om det kom värkar eller om vattnet går när jag är ute och kör.
Nej nu ska jag packa BB-väskan. Man vet ju som sagt aldrig när busungen vill komma ut.. ;)

 
Vart finns djuret på den här bilden?

Over and out
M



Kommentarer
Postat av: fisen

Katten finns vid dörröppningen. ;)

2009-04-27 @ 15:12:44
URL: http://sarasofiawistrom.blogg.se/
Postat av: Emilia - Mamma till Celina

13 nästan 14 timmar innan det blev snitt...

2009-04-27 @ 16:40:00
URL: http://emiliiah.blogg.se/
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en fortsatt trevlig måndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-27 @ 16:44:38
URL: http://fotofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback