Föräldraträff

Publicerat: 2009-03-17 Kl: 12:51:13 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Igår var vi på den andra föräldraträffen på vårdcentralen centrum. Det var faktiskt trevligt. Det var jag och Magnus och 4 par till. Alla skulle föda ungefär samtidigt. Man fick börja med att presentera sig och berätta varför man var där (?). Hatar sånt.. "Hej, jag heter Malin och jag är i vecka 33, flodhästveckan.. blablabla.." . Huva. Efter det fick vi se en förlossningsfilm som var riktigt positiv (som med allt annat). En tjej i filmen himlade med ögonen när hon berättade om förlossningen.. "..och jag ville inte ha några bedövningar utan "besteg dessa berg" (värkarna) med egen kraft.. jag ville känna hur kroppen arbetade.." Jo tjena. Hon låg nog där och vred sig i smärta och skrek kuk och fitta precis som alla andra, men vill inte erkänna det. Gud, vad less jag blir på såna som inte berättade hur det verkligen var!
En barnmorska började gräva i puppan på en av tjejerna med skurvantar precis innan krystskedet. Huva vad illa jag mådde då. Det såg inte alls speciellt trevligt ut. Den tjejen födde ut sin bebis som en kossa, dvs på alla fyra. Jag kanske skulle prova att föda som en val, alltså vara i rörelse när den ploppar ut. Gå på ett löpband och skrika, hahaha! Nu spelades den där filmen förmodligen in i Stockholm så tekniken dom använde där finns nog inte här på bb. Hörde av en vis dam att om man jämför Stockholm med Sundsvall så är Sundsvall som medeltiden när det gäller sjukvården. Hon hade arbetat på ett sjukhus där nere och ett här uppe och konstaterat det. Men kvinnorna födde ju i grottor förut utan vare sig karl eller barnmorskor så nog ska jag också kunna föda.
Efter filmen fick killarna sitta för sig och tjejerna för sig och skriva ner frågor vi ville ha svar på. Sen gick vi igenom dom med barnmorskan. Sen på slutet provade på avslappning. Helt plötsligt svimmade tjejen brevid mig. "Ner med henne på golvet!" skrek barnmorskan. Precis då vi nästan fick nere henne på golvet så vaknade hon. Riktigt skrämmande.




Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback