Mormor

Publicerat: 2009-03-19 Kl: 13:40:44 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Har precis kommit hem från mormor. Hjälpte henne att handla och städa lite. Brorsan var också med. Fan  vad ont jag har i ljumskarna! Blir galen. Jag vill föda nu, orkar inte vänta längre.. :P Men det är ju bara 6-7 veckor kvar. Jag tycker att graviditeten hittills har gått så himmelens fort så då ska väl resten av veckorna gå fort också.
Lärde känna en granne på busshållsplatsen förut. Hon frågade när jag skulle föda och tyckte inte alls att jag var så stor. "Du kan inte ha gått upp nå mkt i vikt" sa hon. Jag har ju gått upp 10-12 kilo. Men hon tyckte att jag var så liten och trodde inte att jag var 20 år. När man är 20 år är det inte så kul att folk tror att man är 14 år men om man är lika fräsch om 10 år då kommer det kännas skönt om folk tror att man är 20 år, hehe.

Nu är det bara 50 dagar kvar!

Du är på dag 230 av 280. (82,1%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 5 fulla dagar (v32+5).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 8 maj 2009
Du har 50 dagar kvar till beräknad förlossning.

I vecka 33 är medelkroppslängden 45 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2200 gr.
Huvudets omkrets är 31 cm.

Huden har ett tjockt lager fosterfett, vernix, som skyddar mot fostervattnet.

Barnets alla sinnen fungerar nu sedan någon vecka tillbaka. Ibland kan du få uppleva att barnet hickar, du känner ett litet tickande i magen. Visste du att ditt barn som fått en speciell berättelse läst för sig i magen kan skilja den berättelsen från andra berättelser när de sedan är födda.




Over and out
M




Kommentarer
Postat av: joanna

Kan verkligen inte tänka mig dig med stor-mage :P

Är du nervös då? :)

/Joanna, sofias kompis

2009-03-19 @ 19:57:07
URL: http://jo-annas.blogspot.com
Postat av: madde

Jaa visst är hon hihi :)

åå fin maggen.. ja & thea kanske kommer och leker med er ikväll om ni är hemma nåt :) Kram

2009-03-20 @ 12:20:15
URL: http://madolf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken häftig bild! Grattis till körkortet!

2009-03-29 @ 19:40:44
URL: http://johannawistrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback