290..

Publicerat: 2009-05-18 Kl: 13:08:13 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Jahopp, i 290 dagar har jag varit gravid nu. Denna evighet verkar aldrig få sig ett slut. Var i Birsta igår och shoppade lite med mamma, är gravid i v42 men man springer runt där i shoppingcentret som en 10-åring. Herregud... Men jag har gjort så nu, jag har slutat att tänka. Om man går runt och tror att varje förvärk är början på förlossningen då blir man bara besviken. Huvaligen. Kom fram till en sak häromdan. Det enda man inte vet här i livet är NÄR man ska föda och NÄR man ska dö. Man vet att man ska göra det nån gång men inte när. Kusligt. Det enda jag vet är att bebisen kommer innan juni månad, lite skönt och veta. Ikväll är det Pretty Woman på tv (kanal 9), en av de bästa filmerna!
 
Hittade lite fakta om gravidvikten på nätet..
Vad innehåller vikten?
» Själva barnet väger vid födseln cirka 3 500 gram
» Livmoderns tillväxt är cirka 900 gram
» Moderkakan väger cirka 650 gram
» Fostervattnet väger cirka 800 gram
» Den ökade blodmängden utgör cirka 1 250 gram
» Vätskeansamlingar utgör cirka 2 000 gram
» Fettdepåer under huden utgör cirka 1 700 gram
Totalt ger detta en viktökning på 11 200 gram, vilket är en helt normal viktökning. 

När Pledge var i RadioGuld förra veckan (brorsan i svart)




Over and out
M

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback