Att gå över tiden..

Publicerat: 2009-05-10 Kl: 00:23:51 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Tänkte på det här med att gå över tiden. Mamma gick över tiden med både mig och brorsan. 10-11 dar på oss båda! Sjukt. Både jag och brorsan är födda på en måndagkväll. Så jag börjar ana att det går i arv. Det kan tydligen göra det.
Det finns fördelar med att gå över tiden, tydligen, även om jag bara ser ett evigt mörker just nu. Kroppen hinner förbereda sig på förlossningen, livmodertappen blir mjuk och kan börja öppna sig och hormonet relaxin mjukar upp bäckenfogarna så att förlossningen kan ske smidigt. Se där ja. Kanske inte är så eländigt att gå runt som "den eviga flodhästen" ändå. Haha! Men det är samtidigt rätt scary att veta att förlossningen kan börja när som helst. Jag kanske är mamma den här tiden imorrn eller om 10 dar? Who knows.  

Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Vicky

Han kommer, gumman, snart! Håll ut ett liiiitet tag till bara. ;o) KRAMIS

2009-05-10 @ 11:26:45
Postat av: madde

Kom igen nu malin sätt igång och föd sluta håll emot haha skojja ;P Nu får bebis ta & komma!!!! :)

2009-05-11 @ 00:01:09
URL: http://madolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback