BF idag..men ingen bebis..

Publicerat: 2009-05-08 Kl: 13:06:43 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Du är på dag 280 av 280. (100%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.

Jaha.. Nu har tiden gått ut.. Inget vatten, inga värkar, ingen bebis har kommit. Det gör mig så irriterad och ledsen. Färdknappen, fullmånen och alla andra trix kan slänga sig i väggen, dom funkar ju inte. Vad är det för inkompitent idiot som kommit på dom sakerna? Lägg av och lura folk på det viset annars jävlar! Jag har dock inte testat på att ta en sup men jag tänker inte vara så dum och göra det heller. Har tappat all motivation till förlossning nu. Kan lika gärna gå runt med magen så här resten av livet. Jag har läst om de olika förlossnings-stadierna 1000000 gånger och har kännt mig riktigt förberedd på vad som komma skall men nu känner jag ingen lust alls. Det känns som att han aldrig kommer komma ut. Riktigt läskig och hemsk känsla.. 
Mina ben och fötter är under all kritik, så fort jag är uppe och går typ 5-10 minuter så är dom översvullen, det samlas så mkt vatten i dom att det gör ont. Får knappt på mig några skor. Man kan ju fråga sig vad man har gjort för ont?
Jag tycker jag har varit duktigt under graviditeten. Jag har inte rökt eller druckit. Har tagit körkortet höggravid, flyttat, renoverat, jobbat och slitit ända in i v33. Fattar inte hur han kan vilja vara kvar i magen. Redan på ultraljudet så visade han hur trångt och jävligt han tyckte det var. Se till och kom ut nu bebis! Ligg inte i min mage och jäs nå mer, det är mkt skönare ute i friska/varma luften.

Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Patricia

Tänkte bara säga att vissa säger att de funkar med att åka bil på gropiga vägar och typ att man ska hoppa studsmatta osv. För själva "guppandet" gör att de sätter i gång :)

2009-05-08 @ 15:17:01
Postat av: Angen

ja han är sååå sööööt!

mammas goprupp!

nu är de äckligt nära för dig =)

gud så underbart!

lycka till!

kram

2009-05-09 @ 00:24:45
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: sofia

han kommer gummman.. :)

ha lite till tålamod , du har ju varit så duktig så lite till tålamod har du väll.. :) kraam.. /fisen

2009-05-09 @ 03:31:23
Postat av: Matilda

Inget knep funkar så länge inte bebisen är beredd ;) Har själv fött två barn, de kommer när de kommer !

2009-05-09 @ 09:59:21
Postat av: Matilda

Inget funkar så länge inte bebisen är redo ;)

Och att du inte ska kunna få eda (ryggbedövning) för att du har en tatuering är falskt, tatueringn sitter ju inte in i ryggraden ! Det är bullshit ;)



Har själv fött två barn så jag vet hur det funkar!

2009-05-09 @ 10:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback