SISTA besöket hos BM

Publicerat: 2009-05-14 Kl: 12:29:29 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Hörde ni? SISTA besöket hos BM är gjort! Wiho, lite glädje iaf i detta eviga mörker. Nästa gång jag ska till en barnmorska blir på förlossningen sa hon, härligt och höra. Mitt blodtryck var bara bra och bebisen hade det superbra i magen som vanligt, att han inte ledsnar och kommer ut nån gång!? Magen hade växt en centimeter så nu är den 35 precis vad den ska vara när man kalvar, bra. Hjärtljuden på busungen var 148, alldeles utmärkt det med. När jag låg där på britsen säger hon plötsligt "Ska jag känna via slidan om det hänt något med livmodertappen, om du är öppen nåt? Jag kan dra lite i livmodertappen också så kanske förlossningen börjar här i dagarna"  "Herregud!" tänkte jag. Känner mig inte alls bekväm med tanken på att människor jag knappt känner ska känna en där nere men nån gång ska ju vara den första tänkte jag. Lika bra att ta tjuren vid hornen. Det är ju trots allt oundvikligt när man ska föda. Så jag sa att hon kunde göra det, man är ju allt bra nyfiken ändå ifall det kanske har börjat hända nåt. Tydligen så ligger livmodertappen långt bak, det är därför det inte hänt nåt och hon fick knappt tag på den heller. Hon fick ett litet grepp och drog i den, hon kände även huvudet på lillbubben, hihi. Hon sa att jag kunde börja få värkar nu efter men att dom kan avta.
Men eftersom livmodertappen var opåverkad så trodde hon inte att han skulle ploppa ut innan helgen.. Kändes inte så kul och höra. Har han inte kommit på måndag eller tisdag så skickar hon en remiss till sjukhuset om ultraljud och igångsättning. Så igångsättning blir det antingen 22 maj eller 25 maj sa hon. Jag vill verkligen inte bli igångsatt, har hört att det inte alls är speciellt trevligt. Mamma gick ju över 10-11 dar med mig och brorsan så om man räknar enligt det så ska bebisen komma på måndag den 18 maj. Barnmorskan tror att han kommer i början av nästa vecka.

            
 


Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback