Dagis+Jobb

Publicerat: 2010-06-04 Kl: 11:00:10 | I kategori: Vardagligt

I onsdags var jag och Ted och hälsade på dagis. Det gick bra. Vi hejjade på alla som jobbar där och självklart den som ska "ta hand" om Ted. Det kändes bra. Herregud, det är bara några dagar kvar nu tills han börjar. Efter dagis promenerade vi till Birsta tillsammans med Vicky och Benjamin. Under dagen fick jag ett samtal från min chef. Hon frågade om jag kunde hoppa in och jobba kväll på torsdagen. Jag tackade såklart ja. Sen blev jag nervös.

Igår var vi till Birsta, igen, med pappa. Han skulle köpa nå prylar och frågade om vi ville hänga på. Så det gjorde vi. Det hände en grej som var så satans rolig. När vi var klar där och skulle fara hem så började det regna och blåsa. När vi väl sitter i bilen ser jag en kundvagn komma farandes, MOT OSS! Vi satt i bilen allihop, påbältade och allt. "Pappa, titta, det kommer en kundvagn mot bilen!!" sa jag. "Åh herregud, jag kommer inte ut, jag kommer inte ut!!" sa han. Han hade bältet på sig och hann inte få upp det och gå ur bilen. Pang sa det och kundvagnen åkte in i pappas bildörr. Hahahahaha! Det var så himla roligt! Av alla bilar som stod där så blåste kundvagnen just på pappas bil. Herregud vad jag skrattade. Det blev, som tur var, inga skador på bilen. Tack och lov!

Kring 15-tiden började jag promenera mot jobbet. Jag har gått typ 2,6 mil hittills den här veckan, helt sjukt. Var lite smånervös men när jag stod och bytte om i omklädningsrummet så släppte nervositeten. Det gick jättebra och jobba. Var lite ringrostig första timmen men sen släppte det och det kändes precis som för ungefär ett år sen, när jag jobbade sist. Sitter väl i ryggmärgen det där.

Idag fyller min käre bror 25 år. Blir lite firande senare under dagen. Ska man ta och promenera till stan idag igen?


Älskade Ted <3

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback