Årets första snöoväder

Publicerat: 2010-11-10 Kl: 10:28:24 | I kategori: Vardagligt

Sådärja. Just nu råder det oväder utanför fönstret. Det är ett snöoväder, precis som förra vintern. Det är lite roligt att det måste komma typ 3 meter snö direkt, och alla verkar lika förvånad över hur väglaget blir varje år. Alldeles nyss stod en bil här nedanför porten och hade kört fast. Det var en äldre gubbe som bara tokgasade och ville komma därifrån. Några grannar försökte hjälpa honom loss och skrek hela tiden "sluta gasa, det blir bara värre!!", men han verkade inte förstå. Till slut kom han väl iväg men det tog VÄLDIGT lång tid.
Ted verkade inte uppskatta snön så värst mkt. Han tyckte det var riktigt kul att titta på traktorerna som plöjde bort snön, men när han själv skulle ner i snön, då blev det grin, allra mest när han inte tog sig framåt. Lillgubben. Tror att han är riktigt förvånad att hela marken är vit, igår var den ju grön-gul-brun, typ.
Ska jobba ikväll så jag hoppas jag tar mig hela vägen till jobbet.
Fick se bilderna från fotograferingen på dagis igår. Man får en speciell kod på ett papper efter dom har fotograferas också kan man gå in tidigast en vecka efter fotograferingen och kika och beställa hem det man vill ha. Ted blev riktigt fin på sina kort. Längtar tills jag får hem korten!



Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback