22 år!

Publicerat: 2010-10-03 Kl: 20:54:00 | I kategori: Vardagligt

Igår var vi på Edwins födelsedagskalas, det var trevligt. Efter det var Mange och jag ut och åt på Källarkrogen här i stan sen hyrde vi film och såg på en av filmerna, vi ska se nån ikväll också. Mamma ringde vid 22 tiden och var helt förstörd i telefonen. Någon/några idioter hade spänt upp en typ av vajertråd i nackhöjd efter en cykelväg och mamma kom cyklandes men sett tråden för sent så hon duckade men cykeln fastnade i tråden och hon typ "voltade" med cykeln rakt ner i backen. Hela hennes högra sida av kroppen tog stryk och hon gjorde sig illa nära ögat så det blödde massa. Som tur var kom en kille på cykel efter och hjälpte mamma. Hon var såklart helt chockad och ledsen. När jag fick hennes telefonsamtal åkte jag dit direkt och hjälpte henne sen skjutsade jag hem henne.
Det är helt j-la otroligt hur dum i huvudet såna där personer är som sätter upp såna där farliga saker efter vägarna! Händelsen är polisanmäld. Om mamma hade haft högre fart på cykeln och inte alls sett vajertråden i tid, och kunnat ducka, då hade den nog skalat av hennes hals. Nu gick det efter omständigheterna bra, tackar högre makter för det. Huva vad hemskt.

Idag var mina stora dag. Nu är jag 22 år gammal och har haft kalas här hemma hela dagen vilket har varit mkt trevligt. Är helt slut nu kan jag lova. Klev upp tidigt imorse och gjorde ca 40 kanelbullar och den omtalade Pinocchiotårtan. Båda delarna gick hur bra som helst.

Nu ska jag och hjärtat se film sen sova, om vi inte somnar till filmen alltså.
Bilder från dagen kommer imorrn.

Over and out
M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback