Njurundersökning

Publicerat: 2010-10-21 Kl: 09:51:43 | I kategori: Vardagligt

I tisdags var jag med Mange på sjukhuset. Han skulle undersöka njurarna. Det var riktigt läckert att titta på. Sköterskan sprutade in nåt läkemedel i armen på honom sen åkte han in under en maskin som fotgraferade njurarna i 20 min. Så på dataskärmen såg man Manges njurar. Besked om resultatet hur det såg hoppas jag vi får snart. Vill inte att Manges njurar ska må dåligt.
Vi provkörde en Golf efter sjukhusvistelsen. Den var rätt skön att köra, men det var lite tantvarning över den. Jag är så kär i vår kära bil, som vi kallar Pontus. Haha! Roligt namn va? Men jag tycker han ser ut som en sån. Mange for till Luleå på jobb på tisdagkväll och kom hem på onsdagkväll.
Igår promenade jag till skolan. Jag och Ingegerd gjorde klart vårat grupparbete om brännskador och underbensbrott, det blev 32 sidor, på dator! Jag fattar inte hur vi kunde få ihop så många sidor. På kvällen kom Ingegerd och lånade en bok av mig, som hon skulle ha till ett skolarbete. Som tack fick jag en bukett blommor!
Ted har alltid haft nappen som sin snuttegrej, men nu har han även sin kudde som snuttegrej. Han går runt och gosar med sin kudde, så gulligt. Han säger inte så direkt många ord. Men det han säger är: mamma, pappa, tutte, oj, titta, vovve. Han blåser på maten om den är för varm, aploderar när nån sjunger eller spelar, han härmar oss i olika ansiktsuttryck. Sen pratar han på sitt eget lilla språk, som förmodligen blir till vanlig svenska snart.


Bregott är tydligen det godaste, när inget annat duger till frukost.

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback