Nya intryck

Publicerat: 2010-10-14 Kl: 09:43:52 | I kategori: Vardagligt

Under den här veckan har jag skolat in mig på ett nytt ställe. Jag tycker det är bra att man provar på och jobbar på olika ställen, man får ju mer erfarenhet och ställs inför nya utmaningar. Det är nyttigt.
Ted har sen två dagar tillbaka fått röda utslag på benen och lite på skinkorna. Ringde och väckte mamma imorse för jag var orolig över vad det kunde vara. Men eftersom han inte kliar nåt, har nån feber eller mår dåligt i övrigt så verkar det inte vara nån fara, än så länge. Jag lämnade han nyss på dagis och där sa en annan mamma att det där är nåt som går just nu. Barnen får som höstblossor, dom kan till och med få det i munnen och tappa aptiten. Men det verkade inte vara nåt farligt.

Annars då?

Jo, pluggar järnet just nu. Vi håller på med (snart) 2 grupparbeten. Det flyter på bra hittills. Vår grupp har hållt på med ett patientfall om brännskador och en underbensfraktur. Mycket intressant men huva vilket stort arbete. Vi är nästan helt färdiga, skönt. Sen har vi ett individuellt arbete som ska vara klart om en vecka. Ska jobba vidare med det nu.

Ja, men just det ja. Vi har ju köpt en diskmaskin! Förstå vilken underbar känsla.

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback