Städglädje

Publicerat: 2011-08-19 Kl: 01:11:07 | I kategori: Vardagligt

En stackars kille var hos oss härom veckan och försökte sälja på oss en dammsugare för 40000 kronor. Ett slaviskt och tragiskt jobb. Vem köper egentligen en dammsugare för det priset? Han städade vår soffa och några mattor. Det var en riktigt trevlig kille som avskydde sitt jobb, haha!
Jag har blivit fadder i Plan, fick papper igår och info om mitt fadderbarn. Känns verkligen mäktigt! Känner mig glad i själen att jag hjälper de som har det fattigt och svårt. Här klagar vi över vädret eller att maten är smaklöst, i andra länder har de inte ens mat på bordet eller tak över huvudet. Tänk att det är sådana skillnader i världen idag. Helt sjukt. Får ångest över att tänka på det. Nej, nu ska jag skriva ett brev till mitt fadderbarn.




Over and out
M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback