Mammas dag

Publicerat: 2011-12-30 Kl: 22:05:00 | I kategori: Vardagligt

Imorse var vi som sagt på husvisning. Pappa var med, Ted också eftersom han är ledig från dagis hela veckan. Redan på trappen tänkte jag "njea, jaja, vi tittar väl i alla fall".
När vi bodde i Västerås, på Åsgatan, så kände jag enormt obehag ute på gården och på vägen in mot huset. Inte så konstigt, huset var hemsökt så det small om det. Mina nagelband sprack en gång då jag stod och tvättade händerna i källaren. Ja, det låter helt stört men det är sant. Rådjur kom och drunknade i vår pool. Ibland kunde jag inte stänga dörren till mitt rum för "någon" drog emot. Hunden lyssnade ofta åt "någon" i garderoben. Hon vred på huvudet som om att någon pratade med henne. Sjukt äckligt. "Någon" satt sig vid mammas fötter på natten en gång. En dag när jag kom hem från skolan så hörde jag "någon/några" gå på övervåningen. Höll på att skita på mig så jag sprang ut från huset. I sinom tid så kom grannens dotter, en kvinna som kunde kommunicera med andra sidan, till oss, och hon behövde inte ens komma in i huset innan hon kände energier. En prästfamilj levde kvar i huset och vi var inte välkomna där. Ryser bara jag tänker på det.
Ja, men tillbaka till husvisningen. Jag hade en känsla där på bron, men precis då vi steg in i huset så fick jag en härlig känsla. Magnus också. Pappa var tyst så han tyckte nog också om det han såg. Det enda är väl att läget inte är 100 % kanon och att vi inte känner någon i Timrå-området. Ja, vi får se vart det bär. Jag har redan börjat möblera i mina tankar. Världens bästa mamma/mormor/svärmor fyller år idag så vi har varit där ikväll och ätit god mat i form av tacopaj och god marängtårta. Pappa, brorsan och Susanna var också där. Jag känner verkligen med Susanna, men jag vet att i hennes läge vill man inte höra massa kallprat och frågor om hur det känns och om hon inte ska föda snart. Det tar så på psyket att gå över tiden alltså. Dygnens alla timmar och minuter känns som år, men jag vet att när man sedan håller på och föder och sedan har fött sitt älskade barn så har man i princip glömt bort alla de jobbiga dagarna.


Här har vi mig, 24 maj 2009, typ kl 08 på morgonen. Dags och föda!


Hos mamma ikväll :)

Fina mamma!

Fredrik och Susanna :)

Ted <3

Dags att ladda för en jobbhelg!

Au revoir
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback