Skotersafari

Publicerat: 2011-02-27 Kl: 20:26:49 | I kategori: Vardagligt

Jag och älsklingen fick en skotersafari + en hotellövernattning i julklapp av min familj. Hela paketet gick av stapeln igår kl 14. Min kära moder var barnvakt. Vi har aldrig varit borta så här länge från Ted förut så det kändes lite konstigt att fara iväg igår. Jag har aldrig åkt skoter i hela mitt liv så jag var lite nervös. Trodde vi skulle få åka med varsin guide men jag och Mange fick en skoter tillsammans att dela på. En rolig skåning och hans barn var även med på turen. Mange har kört skoter förut så han låg på rätt bra med gasen. Jag hade fullt upp med att sitta kvar på skotern. Ibland låg vi uppe och körde ca 70-80 km/h. Då går det fort kan jag lova! Jag körde inte fortare än ca 40 km/h. Det kändes flera gånger som att vi skulle välta eller slå runt, men det är väl en del av safariupplevelsen. Efter halva turen kom vi fram till en myr där vi fick "köra av oss" bäst vi ville. Vi bytlånade skotrar och körde hej-vilt. Roligt! Jag fick en stor gren rakt i ansiktet, det bara small till, ungefär som ett piskrapp fast i ansiktet. Gjorde rätt ont. Tur att vi inte körde fortare än vad vi gjorde. Efter myrkörningen drog vi vidare och kom fram till en grillplats där vi grillade och drack kokkaffe som dom kokade direkt över elden. Det var riktigt kaffe kan jag lova. Riktigt jävla gott! Vi satt där och pratade runt elden. Skåningen var riktigt rolig. Det fanns ett högt utsiktstorn på 20 meter som man kunde klättra upp i och se ut över hela Hudik bl.a. Jag vågade inte gå upp för jag är så himla höjdrädd, men Mange gick upp. Skåningen blev riktigt höjdrädd och visste inte om han skulle kunna ta sig ner. Efter grillningen tog vi en 2,5 mil tur tills vi till slut kom tillbaka igen.
Vi tog bilen och for till Rike Pers Guesthouse som ligger i Bergsjö. Det var ett jättemysigt litet hotell inrett i gammal stil. Vi åt middag där sen tog vi oss en tur "på byn". Haha! Där träffade vi bl.a en av guiderna på skotersafarin. Det fanns inte mycket att göra i Bergsjö så vi köpte lite dricka och chips och drog tillbaka till hotellet där vi såg på film sen somnade vi rätt fort. Jag vaknade klockan 7 imorse av fågelkvitter! Vi sov vidare till 10 och gick ner och åt frukost. Det var en jättefin frukost och vi åt tills vi nästan kräktes, haha! Ja, men det är ju nåt speciellt med hotellfrukost. Svingott! Vi for hem vid 12 tiden.


Våran snygga skoter med en jäkla massa krafter i! :)

Jag

Mange provar en annan skoter :)


Vi :)

2 guider + skåningen och hans barn :)


Tornet vid grillplatsen


Utsikt från tornet :)


Skåningen och Ludde

Jag, haha!




Middag på hotellet



Hotellrummet :)


Tack kära familj för den här resan!

Over and out
M








Kommentarer
Postat av: Mats

Trevligt för er Malin. När jag kollade på bilderna så flachade det upp minnesbilder från våra två vintrar i Hessdalen 1985-86, Där åkte vi sckoter på kalfjället "Finsåhögda" en del. Det var jag, Irre, Håkan E. och några till.

2011-02-27 @ 22:44:04
URL: http://ufo-matsblogg. bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Åh myysigt=)

2011-02-28 @ 08:32:46
URL: http://madolf.bloggplatsen.se
Postat av: Susanna

Vad härligt att höra att ni hade det så kul. Vad jättemysigt hotellet var!!! Oj vilken fin stil. Kul att ni uppskattade överraskningen gumman. Ni förtjänade båda att åka bort en sväng. :)

2011-02-28 @ 21:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback