Drömmen om ett hus

Publicerat: 2011-05-07 Kl: 21:36:43 | I kategori: Vardagligt

Det är inte mysigt att höra grannens kiss skvala mot toavattnet varje dag. Att det ska vara så svårt att kissa mot porslinet!? Usch, så jävla vidrigt. Jag vill bo i ett hus där jag kan vakna till fågelkvittret och inte ljudet av grannens bakfylle rester forsandes i badrumsfatet. Tror att drömmen om ett hus är ännu större när man har förökat sig. Bara att gå ut på gården och låta barnen gunga fast man inte har duschat på typ 7 dagar måste vara en härlig känsla. Tänk och ha en liten gräsplätt där man kan få plantera lite söta blommor eller lite jordgubbar, mums.
Jag vill bo i ett hus.


Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Tanja S

Hej Malin! Vad kul att du har en blogg, den är jättefin. Och världens finaste Ted också!! :) Vi ses något på jobbet! :) kram

2011-05-10 @ 15:05:01
URL: http://tanjasjodin.blogspot.com
Postat av: ?

Vem vill inte?

2011-05-10 @ 20:40:13
Postat av: Ingegerd Engström

När man träffar nya människor får man förr eller senare frågan "bor ni i hus eller.... ??". Jag svarar alltid att -ja visst bor vi i hus-. Jag säger inte vad jag tänker. Dvs hur f bor man om man inte bor i hus? I husvagn eller i tält? Det är det där med "eller" som är intressant. Vad finns det för alternativ egentligen. När jag så småningom informerar om att vi bor i lägenhet kommer nästa fråga. "Bostadsrätt eller....?" Man säger inte hyresrätt fastän man menar det.



Många husägare hävdar att man aaaldrig skulle kunna tänka sig att bo i lägenhet. När man bor i hus har man källare, vind, tvättstuga, garage, förråd mm. När jag säger att vi har det också plus skogstomt, flaggstång, två stora torkrum, 6000 kvm trädgård, dyra utemöbler och två grillplatser uppstår en viss förvirring. Det där "eller" kommer litet på skam.



Jag vet att du inte bryr dig ett dugg om status och social tillhörighet. Du vill helt enkel bara odla blommor. Som du kan torka och göra kransar, som du kan sälja och göra dig en hacka till jul.



Hälsningar från din faster

2011-05-11 @ 21:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback