Sommarvärme!

Publicerat: 2011-05-22 Kl: 22:14:19 | I kategori: Vardagligt

Idag har det verkligen varit ett riktigt varmt och skönt väder. Kom hem 7 imorse efter att ha jobbat natt så jag gick och la mig efter att jag fikat lite. Sjukt egentligen att man blir pigg när man jobbat färdigt natten. Konstiga människokropp. Rekomenderar inte att jobba natt till de som vill hålla sin vikt eller vill skaffa barn. Det är ingen bra kombination. Ämnesomsättningen är som lägst under natten och sitter man då och svullar i sig massa gott eller sånt som inte är gott så lägger det sig som en fin rund rulltårta runt magen. Inte bra! Men vad gör man inte för att hålla sig vaken? Jag brukar bara äta frukt, har tagit nån karra. Kommer då aldrig att dricka nån dryck med kolsyra när jag jobbar nätter. Hujedamej vad bubblig och gasig magen blir! Fy farao. Tackar gudarna för att vi har rent vatten här i Sverige som man kan dricka. Stackars alla människor som inte har tillgång till det. Kan inte ens sätta mig in i hur det skulle vara.. Egentligen borde man leva som folk i fattiga länder gör nån gång per år eller nån gång i månaden. För då skulle man säkert uppskatta det man har ÄNNU mer. Tror jag ska börja ge nåt bidrag varje månad till nån organisation som hjälper fattiga människor. Jag stödjer Greenpeace, WWF och Djurens rätt. Varför inte stödja fler?
Ja herregud. Jag och brorsan tog en tripp till Birsta förut efter det drog jag och Ted ut till fina Sofia som hade kalas med goda bullar och kakor. Tror Ted åt 3-4 bullar! Har aldrig hänt. Min son är en finsmakare som bara gillar vissa kakor och vissa bullar. Han gillade verkligen Sofias bullar.

Nej, nu ska vi äta jordbubbaar och glass, det är ju ändå sommar nu!



Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Viggo

Hehe, jag stödjer också Djurens Rätt (tack vare dig sötis), WWF och Greenpeace ^_^ Jag tycker vi gör ett bra jobb :)

2011-05-23 @ 11:10:44
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback