Knocking on heavens door

Publicerat: 2011-11-24 Kl: 18:57:17 | I kategori: Vardagligt

Kopplade in gamla hårddisken häromdagen och där hade jag ALLA filmer som Viggo filmade när vi var med skolan i Bosnien-Hercegovina 2007. Vi var där i 14 dagar och besökte massor av ställen och trevliga människor. Resan ingick i våran utbildning "internationellt biståndsarbete". Filmerna väckte enorma minnen! Var längesen jag såg dom. Vi hade så enormt roligt där och det var sådan stämning. Ett ställe vi ofta gick och åt på i Sarajevo kallade vi för "skabbstället" bara för att det var kohudar och konstiga saker på väggarna. Däremot var det enormt billigt där, man kunde få hur mycket strips och grönsaker m.m för typ 20 svenska kr. Kom man dit en kväll så kunde det vara maffiagäng som hade typ veckomöte eller något. Kunde bli livat och lite obehagligt. En dag när vi kom dit för att äta lunch så kom en snubbe (som vi trodde hoppade in extra) fram och satt sig vid oss med sin gitarr, började prata, och till slut skulle han spela "Knocking on heavens door" för oss. Hahaha! Alltså det var så roligt och så in i h-vete svårt att hålla sig för skratt. Jag tänkte på alla hemskheter i världen och knep ihop läpparna så hårt jag kunde när jag kände att skrattet var nära.

Lyssna och njut! Underbara minne!



Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Helena

I remember skabbstället. :D speciellt den trevliga pulversoppan jag fick där, och koskinnen man satt på. Man blir fortfarande glad när man då och då kollar bosnienbilderna, vi hade ju riktigt kul där! Brukar läsa din blogg lite då och då, kul att se hur du har det nu för tiden. Ted är väldigt söt! Ha det bra :) /Helena som var med i Bosnien

2011-12-30 @ 18:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback