December

Publicerat: 2012-12-29 Kl: 20:54:57 | I kategori: Vardagligt

Denna månad lider mot sina sista dagar. Min moder fyller år precis dagen före nyårsafton. Stackare. Hon kunde ha varit ett år yngre om mormor hade knipit igen. Likaså farsan, han är född 2 månader för tidigt. Något som är fascinerande är att jag, brorsan, Ted och Alice är alla måndagsbarn!
Farsan fyllde 60 förra lördagen. Vi tog med honom ut och åt också fick han en fjällresa av oss som vi ska fara på i Februari. Längtar! Han fick även ett scrapbookingalbum utav mig och faster som jag har pysslat med senaste 2 månaderna.
Julen är förbi. Årets kanske mest inför-stressande dag. Huvaligen vad man trängs och svettas i butikerna. Kontokorten tappar sin fagra plast och man äter julmat tills det nästan pyser ut ur öronen. Men julen är sannerligen årets mysigaste tid om man bara kunde stressa av redan i oktober. Jag jobbade först på julafton (7-14:30). På väg hem stod en otroligt dyr Volvo i diket. Själva diket var en alptopp. Som tur var hade ingen skadat sig. Bilen före mig stannade och hjälpte en kvinna som satt i Volvon. Det var så komiskt. Varsin karl stod på varsin sida bildörren och höll kvinnans båda händer, sen slank hon ut på alptoppen. Var bara röda mattan som fattades. Julestress i juletider på hala vägar. Jag kom hem 14:56, hann precis in till Kalle. Mamma, pappa och svärfar Kurt var här när jag kom hem. Självklart var Magnus och Ted också hemma. Ted kom springades till mig och kramade mig hårt. Älskade barn! Vi åt gott, skrattade så vi fick ont i käkarna och hade så trevligt. Mange klädde ut sig till tomte. Han kom traskandes i trädgården och Ted blev lite rädd och avvaktande. "Är det du, pappa?" klämde han ur sig när Mange satt och delade ut julklappar. Då höll jag på att bryta ihop i en enorm skrattattack men jag vände mig fint om i soffan och flyttade om lite kuddar sen gick attacken över. Tomten sa att han hade träffat Ted's pappa ute på affärn så Ted trodde på det. Han var liksom inte helt säker på om det var Mange eller inte. Gullunge!
Juldagen spenderade vi hos broder, Susanna och Alice. Mamma och pappa var också där. Enormt mysigt och trevligt. Annandagen jobbade jag. Anna-Karin och jag såg på "The Hobbit" på annandagskvällen och nu är det helg och snart nytt år. Tiden går sååå fort! Carpe diem.

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback