Strålande jul..

Publicerat: 2012-12-12 Kl: 13:45:00 | I kategori: Vardagligt

Snön vi så länge tjatade om har vi fått, med RÅGE! Det snöar oftast några decimeter och man skottar precis som att man aldrig gjort annat. Var hos ett medium för två veckor sedan. Det var otroligt intressant och spännande och jag var i en euphoria, som Loreen skulle ha sjungit, när jag gick därfrån. Hon såg mig i mitt förra liv och då levde jag som en cirkusartist! Amazing. Morsan kände nog det när jag var nyfödd, kanske var just därför ställde hon mig i kö på Färsta's ridskola när jag endast var 1 år? Jag har det liksom i mig. Innan jag fyllde 10 hade jag tagit 2 ridborgarmärken, blivit avslängd av diverse hästar och även trampad. Så idag sitter jag i denna dubbeldivan-soffa med en bredare högerfot. Men det är inget jag direkt lider av. Det är en milimetersskillnad på högern, något jag kan känna av när jag provar partyskor.
Tedde var hos tandläkarn för 3 veckor sen. Gick otroligt bra. Mangan var där med honom. Han gapade så fint och tandläkaren kunde räkna alla hans små tänder. Ted hade så många tänder man ska ha när man är i hans ålder och efteråt fick han ett V6-tuggummi paket med tatueringar i. Duktig ponke!
Idag är en magisk dag. 12 december 2012. Sista gången under vår livstid det är ett sådant typ av datum. Undra om det kommer hända något idag? 12 dagar till julafton och vi är snart klar med tapetseringen. Vi har tapetserat om i hallen och i köket. Det är sååååå fint! Längtar tills jag snart får slänga upp gardiner och julstjärna i köket. Julklappsinhandlingen ligger vi bra till med. Det är någon enstaka kvar. Och med julen kommer min ångest inför alla djurs lidande. Blä! Julskinkor hit, revbensspjäll dit.. etc. Slakt och jävulskap. Hatar det verkligen.


En OTROLIGT trött Ted somnade i trappen i fredags efter han kommit hem från dagis. Då är man trött!

Ted och jag myste på hos mamma i fredags medan Mange var på julbord.

Lussekattsbak i söndags!

Vi var på norra bergets julmarknad i söndags med Susanna, Alice och Marre. Ted träffade den här tomten med skräckblandad förtjusning!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback