Kallt och jävligt

Publicerat: 2012-06-02 Kl: 20:50:18 | I kategori: Vardagligt

Kära bloggen. Idag är det den 2 juni och ca 5 grader varmt. Är det nu som jordklotet håller på och gå under? Tror snart det. Detta är inte normalt nånstans. Kommer så väl ihåg den 1 juni 2008. Då hade det varit 25-30 grader i typ 1-2 veckor så vi var tvungna att åka och bada i Bänkåsviken för vi höll på att "avlida". Idag drömmer jag mig bort till första advent, nybakta lussekatter och ljuv julmusik. Så otroligt fel! Blä. Igår premiärkörde Mange vår gräsklippare som vi köpte i torsdags. Åh vilken skillnad på gräsmattan. Det är nästan så man vill gosa ner sig i den! Det var så himla gulligt för Mange körde riktiga gräsklipparen också gick Ted bakom med sin lilla plastgräsklippare. Jag började nästa gråta av lycka för det var så gulligt. Min kära bror fyller år nu på måndag. När vi var yngre så var det alltid sommar den här tiden. Mamma gjorde världens godaste jordgubbstårta och det var varmt och härligt. Nu känns sommaren så långt borta. Huva. Det är som sagt för många människor på jordklotet, det är så jävulst med utsläpp och skit. Alla ska äta, skita, sova, shoppa, leva, göra barn, bygga hus, köpa bilar, resa överallt etc. Inte konstigt att vår jord snart inte orkar mer. Vart ska vi då ta vägen? Nej, precis, det finns ingenstans att ta vägen. Börja tänk efter på hur ni lever.



Au revoir
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback