Midsommarafton

Publicerat: 2012-06-23 Kl: 10:35:07 | I kategori: Vardagligt

Midsommaraftonen var mysig och trevlig. Dagen började med att jag slant med rakbladet i duschen så jag började råblöda från fingret. Mange fick agera sjukpersonal. Jag har inga som helst problem med blod på andra personer men när jag själv blöder så mår jag illa och tycker det är hur hemskt som helst. Blir som ett litet barn, grinar och får panik. Tragiskt, men dagens råa sanning. Kring 13-snåret kom Fredrik, Susanna och Alice. Strax därefter kom pappa. Önskade att svärfar också skulle komma men han var sjuk. Vi satt ute i det vackra vädret. Brorsan hade med dragspelet så det blev härlig musik. Han är en så otroligt (ursäkta) jävligt kompetent musiker så jag blir helt rörd. Lyssnade på låten han gjort till Alice för nån vecka sen och jag bröt ihop fullständigt.
   Åter till dagordningen, som Ingelsson sa. Jag och Mangan drog ihop en rabarberpaj till kaffet. Det är verkligen en sån vardagslyx och livskvalité att gå ut på sin egen tomt och hämta in sina egna grönsaker/frukt/bär. Sedan gjorde vi i ordning maten. Oxfilén jag grundade igår fick bra betyg, tack och lov. Brorsan gjorde klart den och vi hjälptes alla åt i köket. Himla trevligt. Jag gjorde en vegetarisk tacolåda. Mange grillade oxfilén som blev över. Vi dukade upp bordet med allt gott och satt oss ner och åt. "Vi börjar med fisktallriken, efter det äggen, tunnbröd, oxfilén, potatissalladen, nubben, sen slutligen ska vi dricka kaffe, äta jordgubbar och glass och sen ligger vi alla i respirator..." sa pappa. Det var så mätta vi blev! Alla såg ut att vara gravida i 8:e månaden så efter maten sjunk vi ner i soffan och vilade ut. Tog en stund innan vi gav oss på jordgubbarna och glassen.
Farsan och jag snackade trädgård ända till klockan 21 tror jag. Vad man kan ta bort/planetera/göra om m.m. Efter 21 hade gästerna farit och kring 22 kom Sofia och Fredrik hit och umgicks med oss. Dom for hem kring 01 och då gick katten ut och Mangan och jag stupade i säng. Idag funderar vi på en strandtripp, skulle vara himla mysigt!






























Au revoir!
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback