Torsdag

Publicerat: 2012-06-21 Kl: 22:55:12 | I kategori: Vardagligt

Ursäkta dåligt bloggande. Har bl.a varit på resa med jobbet till Östersund i fyra dagar på en OTROLIGT intressant kurs, sen så har jag typ inte haft tid eller ork att blogga. Men nu jävlar! Innan jag åkte till Östersund fixade jag till våra fina klätterrosor som vi har på ena husväggen. De som bodde här innan var inte så trädgårdsintresserad så dom har inte brytt sig om de stackars rosorna. Men nu har jag röjt upp där och haft dit både rosjord och rosgödsel. Ikväll har jag stått och tillagat en oxfilé som våra kära gäster ska hugga in på imorrn. Det var ett recept som brorsan läst om så han guidade in mig hur jag skulle göra. Hoppas för böveln att den duger imorrn nu då! Vet knappt själv vad jag skall äta men det blir i alla fall en typ tacolåda med philadelphiaost också äter jag ju ägg och självklart jordgubbar med vaniljglass. Och nej, jag blev inte sugen på oxfilén. Står fortfarande på djurens sida. Har som sagt bara ett litet sug efter lax i ugnen och torsk i ägg/tomatsås. Skall kanske prova äta nåt utav det på semestern. Finns risk för koliksmärtor när man inte ätit djur på så länge. Det är synd att inte många förstår hur köttindustrin påverkar jordens klimat. Köttindustrin står till väldigt står del för mycket av alla utsläpp och jävulskap som påverkar moderjord negativt. Om en köttätare skulle byta ut en köttmåltid i veckan till en vegetarisk så skulle många djur räddas och även utsläpp minska.


Före

Efter

Wilma

Teddeboy :)

Årets första nyckelpiga som jag fotat :)

Au revoir
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback