La våffeldag!

Publicerat: 2012-03-25 Kl: 23:55:27 | I kategori: Vardagligt

Grattis på våffeldagen! Jag har jobbat hela dagen så här har inga våfflor blivit gjorda. Även om jag varit ledig så kan vi inte med min mormors gamla våffeljärn. Vi har inte rätta "knycken".
Gosh! 5 dagar kvar. Sitter och "avnjuter" vår sista söndagkväll i denna lya. Lite vemodigt men mest skönt. Känns som om vi kommer börja ett nytt kapitel i våra liv. Från 83 kvadrat till 140. Från betongkvarter till trähuskvarter. Jag är uppvuxen i villa så jag vet skillnaden. Magnus är inte uppvuxen i villa så han vet nog inte riktigt hur skillnaden känns, men det kommer han snart känna. Tänk och slippa höra  grannens skvalande i toaletten. Jag förstår inte varför inte karlar kan kissa mot porslinet? Det är så jävulst vidrigt att höra det där skvalandet. Av nån konstig anledning så kan även karlar pissa i typ 45 sekunder, det gör inte skvalandet bättre precis. Huvva! Skärp er och visa respekt mot kvinnan!
Imorgon ska vi ta och putsa fönstren och plocka ännu mera. Oh, det är så naket och kalt här hemma nu. Har tagit ner alla gardiner, ska tvätta dom på tisdag så dom är rena och fräscha.
Pappa var här i fredags och vi hjälptes åt att rensa ur förrådet i källaren. Det var så roligt! Vi satt igång och sjöng/härmade Thorsten Flinck's låt "Jag reser mig igen" och det blev bara värre och värre. Haha, fan vad jag skrattade! Det är vår "flyttlåt".

Au revoir!
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback