Pruppen V

Publicerat: 2012-11-28 Kl: 14:44:00 | I kategori: Vardagligt

Prupp gick inte igenom besiktningen med en godkänd stämpel förra veckan så imorse klev jag upp tidigt imorse för att lämna min älskade prupp hos bildoktorn. Det skär i mammahjärtat att lämna han sådär skitig men vi får lyxa med en härlig biltvätt när han är frisk. Spindelleden vänster fram var det glapp i så den byter bildoktorn just nu plus att prupp hade två små hål i avgasgrejen som skall svetsas igen. "Ingen fara, alla bilar får såna här förslitningar" sa killen på besiktningen, men det kändes ändå som att jag misshandlat min kära vän. Och som så många andra år kommer såna här besök hos bildoktorn lagom innan jul när man har så mycket annat att lägga pengarna på. Men jag behöver min kära prupp så självklart pungar vi ut cash så plånboken blir anorektisk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback