Höst

Publicerat: 2013-08-31 Kl: 20:07:36 | I kategori: Vardagligt

Brasan sprakar på och lilla bebisen sparkar i magen. Nog är det mysigt här på Briggvägen! Idag är det 1 år sedan min fina farmor for till himlen. Tiden går fort! Pappa, jag och Ted var på hennes och farfars grav idag och tände ett ljus. Började spöregna precis när vi skulle tända ljuset. Farmor skrattade säkert åt det där uppe i himlen. Efter gravbesöket var vi 3 på bio. Första gången gillt för Ted. Vi var på en Alfons Åberg film. Det gick bra och filmen var bra. Jag gillade inte Alfons pappas röst. Det var Gustaf Hammarsten, passade inte alls. Det finns bara en röst till den karaktären och det ska vara Björn Gustavsson, ingen annan. De sista 10 minutrarna tyckte Ted att filmen skulle ta slut. Filmen var 1 timme och 13 minuter så att han lyckades sitta still och se klart filmen är ett väldigt bra betyg. Jag var orolig över att han skulle bli rastlös och vilja gå runt och så.
Vi skjutsade hem pappa sen gick Ted och jag på stan. Mysigt! Ted fick en ny tröja, mössa och ett par byxor.
Ted frågar just nu mycket om klockan varje dag. Han blir duktigare och duktigare på vad klockan är. Stolt jag blir! Graviditeten flyter på bra. Magen blir större och större. Jag är nu i v.24 och den enda krämpan jag har är en smärta i högra skinkan. Precis som att det är en nerv som ligger i kläm och retar. Störande. Skulle vilja gå på en gravidmassage och få bort smärtan. Ibland får jag halta för att det gör så ont.
Nej, nu blir det lite lördagsgodis!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback