Bakteriell vaginos

Publicerat: 2013-06-02 Kl: 19:38:34 | I kategori: Vardagligt

Säkert världens mest förekommande åkomma i kvinnors vaginor, säkert den åkomma de flesta kvinnor inte ens visste fanns. Jag talar om bv, inte Bänkåsviken, utan bakteriell vaginos. Du, kvinna, därhemma som nuppat din karl år ut och år in utan att ha blivit befruktad kan mycket väl ha bv. Eller varför inte slidkatarr? Det kan finnas en salig blandning bakterier i din puppa som du inte ens hade en aning om, kanske mest för att du inte har haft några symtom. Detta kan leda till att du har svårt att bli gravid och även ha lätt att få missfall, just för att miljön in din grotta är så otrevlig för spermierna.

Jag talar av erfarenhet. Detta är min diagnos. Efter mitt osannolika ingrepp på hospitalet fick jag äta antibiotika som jag i sin tur fick en förjävla hemsk klåda av. Klådan var i grottan och jag trodde att jag skulle klia ihjäl mig. Sjukrådgivningen sa åt mig att använda pevaryl. Jag använde det men det blev säkert tusen gånger värre. Kände mig helt maktlös och tänkte slita sönder allt hår jag har på mitt huvud. En vän kom över och gav mig rådet att besöka mirakeldoktorn Ludmilla Ondrasek här i stan. Jag ringde henne dagen efter och sa att jag höll på att nästan avlida av klådan och att pevaryl gjorde allt värre. Tack och lov hade hon fått ett återbud så jag fick komma till henne samma dag!

Doktorn gjorde både ultraljud och tog prov ur min grotta. Jag hade då bv och slidkatarr och mina slemhinnor var så tunna. "Stackars vaginan" sa hon och ordinerade en dunderkur till mig. Det var även helt onödigt att låta mig genomgå en äggledarpassage när Magnus har lyckats befrukta mig 3 gånger. Jo, jag har haft 2 tidiga missfall efter Ted och det har med största sannolikhet berott på just bv och slidkatarr.

Tack vare denna underbara doktor är jag nu gravid! Har precis gått 11 fulla veckor så jag hoppas verkligen att pyret håller sig kvar i mig och mår bra. Vi var på ultraljud i onsdags och såg hur h*n rörde på sig, sprattlade med armar och ben och vi såg såklart lilla hjärtat slå. Helt underbart!

Världens bästa Ted blev 4 år den 25 maj. Våran gogubbe!




Kommentarer
Postat av: Sanna Småland Stella Manne o Niklas

Så underbart! Grattis!!!
Ludmilla är bäst! Jag har också gått hos henne!!!
Nu håller vi alla tummar att d går vägen:)
Grattis Ted i efterskott:)

2013-06-03 @ 10:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback