Mustang

Publicerat: 2014-06-09 Kl: 08:33:20 | I kategori: Vardagligt

Ja, jag vet inte vad det är mellan mig och mustanger men hjärtat pumpar några extra slag så fort jag ser en. Vi var på dop i lördags, Oscars dop. Theres och Julles gulliga pojke. Hur fint och mysigt som helst. Det var i Alnö kyrka och efteråt fikade vi i logen nere vid hembygdsgården. Nån timme efter vi fikat gick många av oss ut för att ta luft. Barnen sprang av sig tårtan och alla kakor och tryckte samtidigt i sig de godis de fiskat från fiskedammen. I ett intressant samtalsämne dyker det helt plötsligt upp folk vid Alnö gamla kyrka. "Åh det är säkert bröllop!" sa någon. Helt riktigt. Efter en stund kommer bästa prästen Anna-Maria och när alla gäster gått in i kyrkan kommer en flott BMW med bruden och snart kommer även brudgummen gåendes på en stig nedanför med brudbuketten. Så vackert! Jag blev så sugen på att gifta mig i den stunden. Såg framför mig hur jag och Mangan gifter oss, har roligt på bröllopsfesten sen drar 2 veckor till Bali på bröllopsresa. 
Grädden på moset är såklart när denna skönhet till mustang kommer indundrandes på gräsmattan bredvid kyrkan. Trodde jag skulle få hjärtslag. High definition ljud, säkert en V8 motor och fälgarna gjorde att jag fick gåshud. För att inte tala om lacken! Att chauffören hade orange hår förstörde lite men hjälp vilken bil! Tänk att brudparet skulle få åka den där. Efter en bra stunds stirrande och dreglande så hade jag visst missat halva paketöppningen. 
En sak är säker, jag måste få äga eller köra en mustang nån gång i mitt liv.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback