Christmas all over

Publicerat: 2008-12-29 Kl: 22:16:05 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Så var julen över. 3 månader av stress för den här högtiden är vansinne. Nästa år ska jag köpa julklappar i oktober och ta det lugnt ända fram till julafton, punkt slut.
Årets julafton började som vanligt med superstress. Mange och jag vaknade vid 10 och började skynda oss. Jag skulle vara hos mamma klockan 11 så vi skulle hinna ut till Essvik 11:30. Men i den "ljuva" stressen går ju klockan åt helvete fort så vi blev klart försenade. I Essvik var pappa och Fredrik, eller ja pappa var hos farmor i Bredsand men kom vid ett snåret. Fredrik bjöd på kaffe och glögg. När pappa kom så åt vi. Dom åt djur, jag var nyttig. Sen stressade jag och mamma iväg till stan igen, jag skulle jobba, hon skulle till mormor. Det var inte alls kul att jobba. När jag väl var klar på jobbet (kl 21) hämtade Mange mig också drog jag, han, Manges mamma och hans syrra till Essvik igen (ett jävla åkande) för att öppna julklappar. Efter det drog vi tillbaka till svallet. Skjutsade först hem Britt-Marie och Madde. Väl hemma stupade vi i säng och somnade. Händelserik julafton, verkligen.
Jag jobbade juldan och annandagen också så i år har ingen direkt julstämning infunnit sig, tyvärr.
Magen blir större och större, ingen navel kvar snart. Kan inte sova på den heller. Bara att gilla läget.

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback