Dan före tomtedan

Publicerat: 2008-12-23 Kl: 19:19:13 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Det var inte roligt att gå till jobbet imorse kl 06:30. Kallt och jävligt, det blåste och var minusgrader. Trodde jag skulle tappa öronsnibbarna. Huva vad ensamt det kändes i kylan, inte en käft ute.
Manges underbara föräldrar köpte oss en stor dubbelsäng från IKEA i helgen, helt otroligt! Är fortfarande chockad. Dom är så snälla och mysiga. Nu har vi en 180x200 säng! WIHOO! Som jag längtat efter en. Platserna i sängen är fortfarande samma men avståndet så mkt längre. Det är hur skönt som helst att sträcka ut sig men hemskt när vi ligger långt ifrån varandra. Mange väckte mig mitt i natten i natt och sa att jag hade försovit mig. Fan vilken panik jag fick! Men när jag tittade på klockan så var den bara fyra. Han är bra söt min karl.
Magen blir bara större och större. Fler och fler vet på jobbet. Jag var inne på stan efter jobbet idag och köpte klart alla julklappar. Var även inne på Vero Moda, dom är klockrena på mamma-kläder. Jag köpte leggingsjeans (!) och en snygg top till. Man ska inte skippa modet bara för att man är gravid, nej bär magen med stolthet!
Imorrn är det julafton. Jag jobbar kl 15-21, det funkar. Det blir stålar i plånboken, det gillar vi.
Julen handlar för dom flesta om mat, mat, mat. Är så trött på det! Sluta svulla i djur! Ha en grön jul istället, mkt bättre för miljön, djuren och sig själv. Nötfärs ligger i tarmen och ruttnar i flera år, inte så speciellt fräscht, eller hur? Var snäll mot djuren och avstå kött, snälla. 

Det som står här händer varje dag för djuren, tänk om det var så för människor? Värt att tänka på!




Over and out
M
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback