En dag som Kajnin

Publicerat: 2008-12-16 Kl: 13:28:42 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Ja ni kommer inte tro era ögon. Igår var jag utklädd till kanin på stan! Det var så här att vi från Djurens rätt skulle dela ut diplom till butiker i stan som är anslutna till Fur Free Retailer Program, att dom alltså är pälsfria. När jag mötte Olle så sa han att en utav oss skulle vara utklädd till kanin och dela ut ballonger till barn. "Hahaha, stackars den som blir utklädd", tänkte jag. Men så blev det ju jag ändå.  Vi var bara tre stycken och både Olle och Maria är bra på att prata så jag tog på mig kanindräkten. "Ja du slipper ju alla fall vara med på kort", sa Maria. Det fick hon äta upp. Man kanske skulle satsa på en karriär som kanin. Det var rätt roligt faktiskt. Ingen såg mig, men jag såg allihopa. Det var som att vara kändis. "Åh titta vilken söt kanin!", hörde jag folk säga. Många ville ta kort på mig. Sen så hade vi den fina äran att ha Dagbladet med oss. Fotografen tog kort på oss, han tog bl.a ett kort när jag håller om butikschefen på Indiska, haha! "Kaninen, ställ dig och håll om henne, det blir skitbra!", sa han.
Många barn blev så glada när jag vinkade åt dom och gav dom ballonger, andra blev rädda för mig.. haha! Inte varje dag dom ser en förstorad kanin på gatorna. "Glad påsk!" sa några byggarbetare. En jack russel hund blev sugen att äta upp mig, morrade och hade sig. Tänk om han hade bitit mig i benet eller nåt! Herregud. Det här repotaget kommer i Dagbladet nu på fredag tror jag. Ska bli spännade att se.


Den här dräkten hade jag på mig, inte jag på bilden, men det är exakt samma dräkt!


Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback